حضرت آیت الله مجتهد شبستری در خطبه های نماز جمعه تبریز :

حمایت مردم از دولت به معنای عدم انتقاد از دولت نیست

بحمدلله وضع عراق بهتر شده است و بنده از نزدیک در جریان امور آنجا قرار گرفتم و بنا به گزارشات مسئولین عراقی نتایج بسیار مطلوبی حاصل گردیده است و بسیج مردمی تشکیل شده است و ان شاء الله شاهد وضع بهتر از این نیز خواهیم بود.
کد خبر: ۲۱۰۷۳
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۱ 10 April 2015

به گزارش خبرنگار تابناک تبریز: پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز؛ حضرت آیت الله مجتهد شبستری در خطبه های نماز جمعه تبریز که در مصلای اعظم حضرت امام خمینی(ره) برگزار گردید، با تبریک سالروز ولادت حضرت صدیقه کبری(س) و بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، اظهار داشتند: نیمی از پیکره اجتماع را زنان تشکیل می دهند و اسلام عزیز افکار و عقاید جاهلی را که در زمان رسول اکرم(ص) نسبت به دختران و زنان وجود داشت را از بین برد و کرامت و عظمت بخشید.

ایشان ضمن بیان این مطلب که اسلام در رابطه با مقام مادر توصیه های فراوانی وجود دارد، افزودند: حقوق و احترام مادر بسبب زحمت بیشتر و حمل فرزند، بیش از حقوق پدر است و اگر در جمهوری اسلامی ایران این روز به روز مادر و زن نامگذاری شده است ادله قرآنی دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، اضافه کردند: امیدواریم زنان گرامی سبک زندگی و اخلاق حضرت زهرای مرضیه(س) را الگوی زندگی خود قرار داده و خود را شبیه آن حضرت نمایند مخصوصا در رابطه با حجاب و عفاف.

ایشان با اشاره به سالروز تاسیس بنیاد مسکن که از یادگار های امام راحل(ره) است، افزودند: هرکسی که توانایی کمک در این امر را دارد در یغ نکند و در این امر خیر سهیم باشد تا بلکه مشکلات مسکن حل گردد.

آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به شعار سال جدید، دولت و ملت، همدلی و همزبانی، افزودند: این شعار ریشه در قانون اساسی و اصل تاسیس نظام اسلامی دارد چرا که جمهوری اسلامی یعنی نظامی که هم مردمی است و هم اسلامی و با ارزش ها و فرامین اسلامی تشکیل یافته است.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) خاطر نشان کردند: قبل از انقلاب و در دوره رژیم منحوس پهلوی هیچ رابطه ای بین مردم و دولت وجود نداشت اما بعد از انقلاب یکی از دلایل انقلاب اسلامی ایجاد رابطه بین دلت و ملت بود و شعار امسال یادآوری ریشه و انگیزه انقلاب اسلامی بود.

ایشان ادامه دادند: دولت باید قوانین و اصولی که در قانون اساسی آمده است را رعایت کرده و خود را نسبت به مشکلات مردم مسئول دانسته و در حل آن تلاش و مجاهدت ویژه نماید و همچنین تنها دولت به تنهایی قادر به حل تمامی مشکلات جامعه نمی باشد و همه آحاد ملت باید در حل مشکلات صمیمانه به دولت کمک نمایند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بیان کردند: معنی حمایت مردم از دولت به معنای عدم انتقاد از دولت نیست بلکه مقصود از حمایت عدم تخریب و تضعیف دولت است وگرنه انتقاد مستدل باید ادامه پیدا کند، چرا که انتقاد خوب و بجا سازنده است.

ایشان در ادامه خاطر نشان کردند: مسئولان دولتی نسبت به ملت از کلمات تحقیر آمیز و زننده استفاده ننماید، چرا که این ملت است که در روز های سخت مدافع و حامی دولت خواهد بود.

خطیب جمعه تبریز در ادامه با اشاره به مذاکرات انرژی هسته ای، و با اشاره به بخش هایی از فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با ذاکرین اهل بیت(ع)، افزودند: اگر بناست تحریم ها برداشته شود و اصلا مذاکرات برای لغو تمامی تحریم ها می باشد، باید به مجرد امضاء توافق همه تحریم ها باید در همان روز و به طور کامل و یکجا لغو شوند.

آیت الله مجتهد شبستری تاکید کردند: نظارت در مسئله هسته ای باید متعارف باشد و نباید تسری پیدا کند به مسائل امنیتی، چرا که موضوع مذاکرات صرفا در خصوص مسئله هسته ای است و نباید موارد و موضوعات دیگری در آن طرح و بحث و مورد مذاکرده قرار گیرد.

 

ایشان اضافه کردند: از دولت محترم و تیم مذاکره کننده اکیدا می خواهیم که رهنمود های رهبر معظم انقلاب را که متضمن عزت، حکمت و مصلحت کشور بوده و فصل الخطاب است باید مو به مو اجرا شود.

نماینده ولی فقیه در استان بیان داشتند: بحمدلله وضع عراق بهتر شده است و بنده از نزدیک در جریان امور آنجا قرار گرفتم و بنا به گزارشات مسئولین عراقی نتایج بسیار مطلوبی حاصل گردیده است و بسیج مردمی تشکیل شده است و ان شاء الله شاهد وضع بهتر از این نیز خواهیم بود.

ایشان ادامه دادند: به برکت جمهوری اسلامی ایران و وجود سردارانی مثل قاسم سلیمانی شر داعش از عراق ریشه کن گردید.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) تصریح کردند: حمله وحشیانه عربستان سعودی به یمن کار بسیار نادرستی بود و به نتیجه نخواهد رسید و طبق وعده رهبر معظم انقلاب قطعا با شکست مواجه خواهند شد.

حضرت آیت الله مجتهد شبستری در پایان افزودند: به فضل الهی در اثر مقاومت حزب الله یمن و در اثر وحدت کلمه نه تنها استقلال یمن حفظ خواهد شد بلکه سعودی های وهابی در عربستان به وسیله یمنی ها به خاک مذلت خواهند نشست.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار