نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت و گو با تابناک:

تحریم ها فقط روی کاغذ لغو شده/ غرب در موضوع برجام ایران را دنبال خود می کشد

تابناک تهران- «طرح برجام 1 و 2 و 3 هم نمونه ای از اهمال غربی ها در زمینه اجرای برجام است، در حالی که جمهوری اسلامی ایران به همه تعهدات خود در این خصوص و بر اساس مفاد برجام عمل کرده است. روند اجرای برجام به گونه ایست که می توان گفت آنها ایران را دنبال خود می کشند.»
کد خبر: ۲۰۷۶۰۰
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷ 06 April 2016
حسین سبحانی نیا، در گفت و گو با تابناک در خصوص بهانه جویی جدید غرب به نام «فعالیت موشکی» برای اهمال در اجرای برجام گفت:  این که غرب دنبال بهانه برای کند کردن روند اجرای برجام ازشیوه های مختلف استفاده می کند، تردیدی نیست و فعالیت موشکی جمهوری اسلامی ایران که فعالیت طبیعی و مربوط به امنیت ملی ماست یکی از این بهانه ها ست.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه این گفت و گو ابراز داشت: بر اساس مندرجات برجام،بحث عدم شمول فعالیت های موشکی ایران در چارچوب برجام که بر مبنای آن شامل فعالیت های موشکی ایران نمی شود و برخی از کشورهای 5+1 از جمله روسیه نیز بر آن اذعان کردند که شامل این فعالیت ها نیست اما آمریکا به خصوص، دنبال بهانه است از این جهت که بتواند روند اجرایی برجام را کند شود.
سبحانی نیا افزود: آمریکایی ها همواره دنبال بهانه هستند، چه به صورت عملی و چه شفاهی دنبال کند کردن این روند هستند و از زمان آغاز اجرا هم از اظهارات رییس جمهور و هم مقامات دیگر این کشور این چنین مستفاد می شود که به بهانه فعالیت موشکی ایران زمینه تحریم های دیگری را می خواهند فراهم کنند.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: غرب در این توهم و خیال است که فقط جمهوری اسلامی ایران نیاز به برجام دارد و در این خصوص شتاب و عجله و برخی از اظهارات مقامات کشورمان این توهم را برای آنها ایجاد کرده  و با کارشکنی دنبال دریافت امتیازهای بیشتر و جدیدتری هستند و از این جهت باید مقامات جمهوری اسلامی ایران کمی در این زمینه خویشتن داری و تامل کنند.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری در طی یک ماه گذشته در سخنانشان همواره بر این مساله که غرب و به خصوص آمریکایی ها قابل اعتماد نیستند تاکید داشته اند؛ باید گفت تحریم ها بروی کاغذ لغو شده و ما در طی چند ماه گذشته هیچ اثری از اجرای برجام و به خصوص لغم تحریم ها مشاهده نمی کنیم که باید گفت غرب،ایران را دنبال خود می کشد.

سبحانی نیا در پایان تاکید کرد: طرح برجام 1 و 2 و 3 هم نمونه ای از اهمال غربی ها در این زمینه است در حالی که باید ابتدا به همان برجام اولیه پایبند باشند و مفاد ان را اجرا کنند.در حالی ست که جمهوری اسلامی ایران به همه تعهدات خود در این خصوص و بر اساس مفاد برجام عمل کرده و باید برجام در یک فرصت زمانی به صورت کامل اجرا شود نشانه ای از اجرای آن توسط غرب در عمل دیده نمی شود.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار