صادرات چمدانی باید تسهیل شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: باید شرایطی را مهیا کنیم تا صادرات چمدانی در گمرک بیله‌سوار تسهیل شود.
کد خبر: ۲۰۱۶۰۲
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹ 24 March 2016

سید حامد عاملی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار کرد: هر چند صادرات چمدانی در مقیاس کوچک و محدود انجام می‌شود اما دو دلیل عمده کاهش صادرات چمدانی در گمرک بیله‌سوار، پایین آمدن ارزش پول و کم شدن تقاضا برای صادرات برخی کالاهاست که در کنار آن محدودیت ایجاد شده برای اتباع آذری است که سبب شده صادرات چمدانی کاهش پیدا کند.

وی تصریح کرد: باید شرایطی را فراهم کنیم تا زمینه صادرات چمدانی تسهیل شود تا در مبادی خروجی و ورودی استان صادرات چمدانی به شکل راحت و بدون دغدغه خاص انجام شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با بیان اینکه در بهبود این روند باید بیش از 14 دستگاه همکاری‌های لازم را انجام دهند، گفت: تنها گمرک بیله‌سوار نمی‌تواند در انجام این فرآیند موفق عمل کند بلکه فراتر از شرایطی که به وجود آمده باید فضایی را فراهم کرد تا تأثیرگذاری صادرات چمدانی و روندی که در این حوزه دنبال می‌شود، یک روند مناسب همراه با رونق فعالیت‌های اقتصادی و گمرکی باشد.

عاملی امضای 11 سند همکاری در سفر اخیر رئیس‌جمهور آذربایجان به کشورمان را در دیدار با روحانی یادآور شد و افزود: مقامات هر دو کشور بر توسعه روابط، رفع دست‌اندازها و موانع پیش‌رو تاکید کردند و هر دو طرف مصمم هستند تا فعالیت‌های گمرکی و مرز مشترک خود را تقویت کنند که در این بین طولانی‌ترین مرز مشترک با آذربایجان در محدوده استان اردبیل قرار دارد.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: ما به راحتی می‌توانیم از مفاد این سند همکاری بیشترین بهره و استفاده را ببریم چرا که بیشترین تبادل و همراهی تجاری ایران با آذربایجان در محدوده استان اردبیل و گمرک بیله‌سوار انجام می‌شود.

عاملی پیشنهاد کرد: یک گروه و هیئت ویژه در استان اردبیل باید در این زمینه مستقر شده و پیگیر تقویت روابط باشند تا بهترین و شایسته‌ترین مراودات تجاری، مرزی و گمرکی شکل بگیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل به مشترکات مذهبی، فرهنگی و تاریخی دو کشور ایران و آذربایجان اشاره کرد و ادامه داد: آنچه که در این زمینه باید مورد توجه قرار گیرد، نقش‌آفرینی استان اردبیل در تقویت این روابط است که قطعاً از ثمرات و نتایج آن همگان می‌توانیم بهره لازم را بگیریم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار