افق روشن صنعت دریایی ایران

هجدهمین همایش صنایع دریایی و نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی در تاریخ 27 تا 30 مهرماه سال 95 در جزیره کیش برگزار خواهد شد. (گفتگویی با دبیر نمایشگاه)
کد خبر: ۱۹۲۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۱ 05 March 2016

هجدهمین همایش صنایع دریایی و نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی در تاریخ 27 تا 30 مهرماه سال 95 در جزیره کیش برگزار خواهد شد.

در همین زمینه مارین نیوز گفت و گویی را با پیمان مسعود زاده دبیر نمایشگاه iranimex انجام داده است :

- مهم ترین اهداف و برنامه های شما در برگزاری این نمایشگاه چیست؟
همانطور که می دانید هجدهمین نمایشگاه IRAN IMEX با تصویب هیئت مدیره سال آینده در کیش برگزار خواهد شد و پیش بینی می کنیم جنبه بین المللی آن پررنگ تر و با حضور بیشتر مشارکت کنندگان و بازدید کنندگان همراه خواهد بود؛ چرا که با برداشته شدن تحریم ها علاقه مندی شرکت های خارجی برای تعامل با صنعت داخلی ایران بیشتر شده و برای انجمن نیز تعامل سازنده با شرکت های بین المللی با هدف بهبود و توسعه توان داخلی یکی از اهداف و اولویتهای برگزاری نمایشگاه است و این امر جز با همکاری شرکت های داخلی و پشتیبانی متولیان حوزه دریا محقق نخواهد شد.

- چه برنامه هایی  برای جذب سرمایه خارجی و تامین مالی پیش بینی کرده اید؟
اصولا وجود منابع مالی که توان خریداران را افزایش دهد، سبب رونق هر صنعتی می شود و اتفاقا صنایع دریایی نیز به دلیل بالا بودن قیمت محصولات تولیدی آن، به شدت وابسته به ایفای نقش شرکت های سرمایه گذاری با بانک ها و شرکت های لیزینگ است. خصوصا آنکه شرکت های مطرح در صنایع دریایی مانند کره، چین و ژاپن نیز با همین روش بالای 85 درصد سهم تولید شناور و سازه های دریایی در دنیا را تصاحب کرده اند.

- مهم ترین تفاوت هایی که نمایشگاه سال آینده نسبت به سال های گذشته خواهد داشت، چیست؟
در نمایشگاه هفدهم  یکی از مهم ترین هدف های ما این بود که بانک ها و بیمه ها را به حضور در عرصه صنایع دریایی و شرکت در نمایشگاه ترغیب کنیم و معتقدیم که این هدف بایستی در  نمایشگاه نوزدهم IRAN IMEX به عنوان معتبرترین و بزرگترین نمایشگاه صنایع دریایی ایران و ویترین تمام نمای توانمندی ها و دستاوردهای ملی باشد و بهترین مکان و مناسبترین زمان را جهت آشنایی و مذاکره شرکت های خارجی معتبر برای یافتن شریک مناسب داخلی فراهم کنیم؛ چرا که با توجه به قانون حداکثر استفاده از توان داخلی و نیز سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، لزوم ورود به بازار ایران، همکاری با تولید کنندگان داخلی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار