سناريوهاي مختلف اصلاح‌طلبان

کد خبر: ۱۷۴۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۳ 02 February 2016
«روزنامه آرمان» در یادداشتی به قلم محمد جواد حق شناس، یکی از اعضای حزب اعتماد ملی و همچنین فعال اصلاح طلب با عنوان« سناريوهاي مختلف اصلاح‌طلبان» می نویسد:

«در جلسه شنبه شب شوراي عالي سياست‌گذاري اصلاح‌طلبان بر مشاركت حداكثري در انتخابات تاكيد شد و همه اعضا از اجتناب از دامن زدن به يأسي كه در جامعه به دنبال ردصلاحيت‌ها به وجود آمد، سخن گفتند.
اصلاح‌طلبان تاكيد كردند كه مغلوب جوسازی‌ها نخواهند شد و با وجود اينكه بيشترين آسيب را از ردصلاحيت‌ها ديده‌ايم و به آن اعتراض داريم، اما بر اين باوريم كه اين موضوع نبايد به اهميت انتخابات و حضور در پاي صندوق‌ها خدشه‌اي وارد كند لذا در تلاشيم كه با مذاكرات و رايزني‌هايي كه با افراد ذيصلاح و شوراي نگهبان انجام مي‌شود، زمينه براي تجديدنظر در بررسي صلاحيت‌ها و بازگشت تعداد قابل توجهي از نيروهاي اصلاح‌طلب و شخصيت‌هاي سرشناس جريان متبوعمان مهيا شود. چراكه اصلاح‌طلبان در طول دوران انقلاب نشان داده‌اند كه پاي انقلاب، اسلام، جنگ و سازندگي كشور ايستاده‌اند و در تمام سختي‌ها براي كشورهزينه داده‌اند؛ در نتيجه بايد زمينه براي بازگشت اصلاح‌طلبان درعرصه رقابت انتخاباتي فراهم شود اما اصلاح‌طلبان در هر شرايطي و با همه توان خود در صحنه خواهند ماند و اجازه نخواهند داد كه كساني به حضور همه‌جانبه مردم در تعيين سرنوشت خود لطمه‌اي وارد كنند.

اما اين مطلب كه اگر تعداد قابل توجهي از نيروهاي اصلاح‌طلب در بررسي صلاحيتشان تجديد نظر نشود و با كمبود كانديدا مواجه شويم، مورد بحث اصلاح‌طلبان بودو دوستان نظرات مختلفي را مطرح كردند. قدر مسلم آن است که اصلاح‌طلبان از حضور چهره‌هاي نزديك به مجموعه خود و تفكر اصلاح‌طلبي استقبال مي‌كنند. همچنين استفاده از چهره‌هاي ناشناخته اما توانمندي كه گرايشات سياسي اصلاح‌طلبانه دارند هم در دستور كار قرار دارد. ما مي‌توانيم از فرصت استفاده كنيم و به اين نيروها ميدان بدهيم. راه ديگر آن است كه از فهرست حاميان دولت بهره بگيريم.

همچنين از چهره‌هاي مستقلي كه افراد متخصصي در زمينه كاري خود هستند و تاييد صلاحيت شده‌اند نيز مي‌توان سود جست. چرا كه ما نياز به مجلسي كارآمد و كارشناس داريم و اين افراد مي‌توانند بدنه تخصصي مجلس دهم را شكل دهند. حتي مي‌توان از برخي از چهره‌هاي معتدل اصولگرااستفاده كرد. قرار گرفتن نام اين افراد در ليست اصلاح‌طلبان مي‌تواند نمادي از اهميت اين انتخابات و مشاركت مردمي در آن و پاسخ محكمي به آنهايي باشد كه دنبال چهار ساله كردن دولت هستند. اما اصلاح‌طلبان با ماندن در صحنه بازي آنها را به هم خواهند زد.»


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار