در هفت ماه نخست سال 94 محقق شد

صادرات بیش از 200 میلیون دلار کالا از قزوین

سرپرست دفتر امور اقتصادی استانداری قزوین گفت: در هفت ماه گذشته بیش از 200 میلیون دلار کالا از استان قزوین صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 6 درصد رشد را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۱۲۷۲۴۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱ 11 November 2015
حسین زکی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین، درباره میزان صادرات کالا از استان قزوین اظهار داشت: با تدابیری که در زمینه توسعه صادرات توسط استانداری قزوین و با همکاری دستگاه‌های متولی اندیشیده شد، 209 میلیون دلار کالا از استان قزوین صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 6 درصد رشد داشته است.

سرپرست دفتر امور اقتصادی استانداری قزوین با اشاره به میزان وزنی کالای صادر شده از استان گفت: در مدت هفت ماه گذشته بیش از 220 هزار تن کالا از استان قزوین صادر شده که بر اساس شاخص وزنی بیش از 8 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: این در حالی است که با فرهنگ‌سازی در زمینه کاهش واردات کالاهای مصرفی و کالاهایی که مشابه آن در کشور  تولید می‌شود و در راستای حمایت از تولید داخلی، واردات تا حد ممکن کنترل شد.

سرپرست دفتر امور اقتصادی استانداری قزوین میزان واردات در هفت ماه نخست سال 94 را 257 میلیون دلار اعلام و تصریح کرد: با تدابیر اندیشیده شده در زمینه کاهش صادرات این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 46 درصد کاهش داشته است.

زکی‌زاده میزان واردات بر اساس شاخص وزنی را 48 هزار تن اعلام کرد و گفت: این رقم نسبت به سال گذشته 22 درصد کاهش داشته است که در این راستا زحمات دست‌اندرکاران حوزه بازرگانی جای تقدیر دارد.

وی خاطرنشان کرد: کالاهای تولیدی استان قزوین با تنوع 125 کالا به 27 کشور جهان صادر شده و از 25 کشور جهان نیز بیش از 160 نوع کالا وارد شده است.

سرپرست دفتر امور استانداری قزوین بیشترین کالای صادر شده را مواد شوینده و به کشور عراق اعلام کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار