اجرای بیش از هزار و سیصد برنامه عمومی و تخصصی به مناسبت هفته دفاع مقدس / شعار نان بلوط چگونه ریشه مقاومت شد ؟ + فیلم

رزمندگان استان از همان روز‌های آغاز جنگ با تفنگ برنو جلوی دشمن‌ ایستادند و پیام نان بلوط می‌خوریم و با برنو می‌جنگیم را در مقابل گردنکشی و تحریم های آمریکا دادند که این شعار ریشه مقاومت شد .
کد خبر: ۱۱۸۴۹۷۳
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۸ 18 September 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سرهنگ پاسدار سلمان خواست خدایی در نشست تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس، به برگزاری کنگره ۲ هزار شهید استان اشاره کرد و گفت: این کنگره بسیار با برنامه و در حد و اندازه بین‌المللی برگزار شد.
خواست خدایی ادامه داد: علاوه بر برنامه ریزی بسیار خوب، حضور گسترده مردم در این برنامه و اجلاسیه‌های قبل از آن که در سراسر استان برگزار شد، بسیار چشمگیر بود که جای تقدیر و تشکر دارد.
وی به آغاز هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: دشمن بر روی تحریف دفاع مقدس کار می‌کند و ما باید بر روی تبیین کار کنیم. به جای اینکه دفاع مقدس را درشت بنویسم باید درست بنویسم و از صفا ، صداقت ، اخلاص ، فداکاری ، حفظ بیت المال و فرماندهی بپردازیم . اگر آنچه که در دفاع مقدس انجام دادیم اکنون در حوزه‌های دیگر انجام دهیم بسیاری از مشکلات ما حل می‌شوند.

شعار نان و بلوطی که ریشه مقاومت شد
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در بخشی دیگری از سخنان خود به نقش پر رنگ کهگیلویه و بویراحمدی در دفاع مقدس اشاره کرد و افزود : مردم این استان در همان روز‌های ابتدایی تجاوز رژیم بعثی صدام به ایران با برنو‌های شخصی خود به سمت مرز‌ها و در کردستان به مقابله با دشمن پرداختند.

وی گفت : در همان ابتدا رزمندگان این استان شعار " نان بلوط می خوریم ، با برنو می جنگیم " در سال ۵۹ را راه‌اندازی کردند و با گردتکشی و تحریم های آمریکا مقابله کردند . در دیدار با مقام معظم رهبری هم این موضوع را مطرح کردیم و اکنون همین شعار یکی از ریشه های مقاومت شده است .
سرهنگ خواست خدایی ادامه داد: یکی از مولفه‌های قدرت ما در دفاع مقدس وحدت بود و اکنون هم نیازمند همین وحدت در جامعه هستیم. در حالی که دشمن ما بر روی ایجاد اختلاف تلاش می‌کند ما بر اساس آنچه که دین و بزرگان دین می‌گویند باید بر وحدت تاکید کنیم.
پاسخ به شبهات
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با تاکید مجدد بر لزوم توجه به تبیین مسائل و موضوعات، گفت: برخی این شبهات را مطرح می‌کنند که پیروز میدان جنگ تحمیلی کیست؟ یا اینکه چرا جنگ پس از آزادسازی خرمشهر پایان نیافت؟ و بسیاری موضوعات دیگر که باید پاسخ داده و تبیین شود. باید برای مردم تبیین شود که صدام قرارداد الجزایر را پاره کرد و گفت قبول ندارم و نمی‌شد با این شرایط جنگ را تمام کرد یا اینکه به مردم توضیح داد که برنده جنگ طرفی است که به اهداف خود رسیده و بازنده هم طرفی است که به اهداف خود نرسیده است. درست است که ما هشت سال در جنگ بودیم، اما صدام به هیچ یک از اهداف اعلام شده خود نرسید.
فیلم / بیش از هزار و سیصد برنامه عمومی و تخصصی به مناسبت هفته دفاع مقدس
در بخش پایانی این نشست سرهنگ پاسدار خواست خدایی مهمترین برنامه‌های هفته دفاع مقدس را تشریح کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار