بیش از ۱۲۲ هزار متر از منابع طبیعی گلستان به بیت‌المال بازگشت

رییس کل دادگستری گلستان از خلع ید و بازگشت ۱۲۲ هزار و ۵۰۰ متر از عرصه‌های ملی در منطقه قرن‌آباد گرگان به بیت‌المال خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۳۸۴۸
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۸ 08 September 2024

به گزارش «تابناک گلستان» به نقل از ایسنا، حیدر آسیابی رئیس کل دادگستری گلستان با بیان اینکه یک شرکت تعاونی از ۱۵ سال پیش ۱۲۲ هزار و ۵۰۰ متر از عرصه‌های ملی استان در منطقه قرن آباد گرگان را تصرف و زیر کِشت برده بود، افزود: با پیگیری قضائی و رأی دادگاه‌های استان، رأی خلع ید این زمین‌ها صادر و خلع ید انجام شد.

وی ادامه داد: این اراضی پس از خلع ید به منابع طبیعی بازگردانده شد و کارشناسان ارزش این زمین‌ها را دست کم ۳۶ میلیارد تومان برآورد کرده‌اند.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: از سال گذشته تاکنون با رأی دادگاه‌های استان بیش از ۶۰۰ هکتار جنگل و مرتع در گلستان به بیت‌المال بازگشت که از این سطح بیش از ۸۰ هکتار اراضی جنگلی و بیش از ۴۹۸ هکتار مرتع و بیش از ۲۳ هکتار هم ساحل بوده است.

آسیابی با اشاره به اختصاص دادگاه‌های ویژه پرونده‌های منابع طبیعی در استان گلستان گفت: برای دقت و تسریع در رسیدگی به پرونده‌های مربوط به اراضی ملی، دادگاه‌های ویژه‌ای در حوزه‌های قضائی و محاکم تجدیدنظر استان اختصاص داده شد که نتیجه آن افزایش آرای خلع ید از عرصه‌های جنگلی و مرتعی استان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار