فرماندار سیروان:

رفع مشکلات راه‌های ارتباطی «سیروان» نیازمند تزریق اعتبارات ملی است

فرماندار سیروان با اشاره به اینکه در بحث راه‌های مواصلاتی شهرستان مشکلات زیرساختی داریم، گفت: رفع این مشکلات نیازمند تزریق اعتبارات ملی است.
کد خبر: ۱۱۸۳۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۰ 08 September 2024
به گزارش تابناک یلام، شریفی فرماندار سیروان در جریان بازدید سارا فلاحی نماینده مردم در مجلس از محور سر تنگ به هلسم، با اشاره به اینکه جاده سر تنگ به هلسم نیازمند تزریق اعتبارات ملی است، گفت: سیروان از لحاظ توسعه محورهای مواصلاتی یکی از مناطق کمتر برخوردار استان است و می‌بایست در این زمینه به آن توجه ویژه‌ای شود.
 
وی با بیان اینکه اعتبارات شهرستان جوابگوی رفع مشکلات راه‌های ارتباطی نیست، افزود: در طول چند سال گذشته اقدامات قابل‌قبولی در سطح محورهای مواصلاتی این شهرستان از جمله جاده چشمه چاهی انجام شده ولی به دلیل عمق محرومیت‌ها هنوز به سطح مطلوب نرسیده است.
 
فرماندار سیروان با اشاره به اینکه در بحث راه‌های مواصلاتی شهرستان مشکلات اساسی و زیرساختی داریم، افزود: از طریق مکاتبه و دیدارهای حضوری با مدیران ذی‌ربط استانی تلاش شده تا اعتبارات محورهای مواصلاتی این شهرستان از طریق اعتبارات ملی تأمین شود تا زودتر به سرانجام برسند ولی متأسفانه تاکنون این موضوع مهم عملیاتی نشده است.
 
شریفی با اشاره به اینکه جاده سر تنگ هلسم از مسیر سیروان دارای ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی است، تصریح کرد: این محور ارتباطی چند سالی است که به دلیل عدم جوابگویی اعتبارات شهرستانی آن‌چنان که بایدوشاید از پیشرفت مطلوبی برخوردار نیست، می‌طلبد که مسئولان استانی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با رایزنی با مسئولان در سطح ملی برای جذب اعتبار آن تلاش کنند.
 
وی با بیان اینکه راه‌های ارتباطی شهرستان با ضعف‌هایی مواجه بوده و متناسب با حجم تردد مردم نیستند، اضافه کرد: مهم‌ترین مانع در توسعه کمی و کیفی راه‌های شهرستان کمبود اعتبار است و باتوجه‌به اینکه زیرساخت راه‌های این منطقه قدیمی بوده و پاسخگوی نیازهای جدید نیست، تلاش می‌شود از طریق مختلف برای اصلاح آن‌ها اقدام شود.
 
سارا فلاحی نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید گفت: اتصال ۲ شهرستان سیروان و چرداول با جاده ۱۴ کیلومتری از شهر لومار در سیروان به منطقه هَلَسم در چرداول یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم سیروان است.
 
وی افزود: در سال ۱۴۰۱ جهت کسب ماده ۲۳ برای این طرح، تیمی از برنامه‌وبودجه را به سیروان آوردیم و این تیم اهمیت این جاده ۱۴ کیلومتری را با این شرط تأیید کرد که اعطای ماده ۲۳ صرفاً برای این ۱۴ کیلومتر باشد اما راه و شهرسازی استان جاده چشمه چاهی سیروان را نیز به آن اضافه کرد و در نتیجه اخذ ماده ۲۳ جاده چرمین منتفی شد.
 
نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: بار دیگر رایزنی‌های خود برای احیای ماده ۲۳ این جاده که منجر به ملی‌شدن طرح و در نتیجه ملی‌شدن اعتبارات آن می‌شود را ازسرگرفته که در حال حاضر اصلاحیه آن از وزارت راه و شهرسازی به برنامه‌وبودجه رفته است.

سارا فلاحی از برگزاری جلسه مجمع نمایندگان استان ایلام برای پیگیری مطالبات مردم در حوزه راه و شهرسازی طی هفته آینده خبر داد و تصریح کرد: برای جاده چرمین علاوه بر احیای ماده ۲۳ تلاش داریم ماده ۵۶ را نیز برای احداث آن اخذ کنیم./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار