اولین بانوی مازندرانی در فتح قله اورست

افتخاری بزرگ برای مازندرانی ها توسط این بانوی آملی

این بانوی پزشک متعهد آملی که نیمه دوم فروردین امسال به همراه یک گروه با تجربه بین المللی صعود خود را به قله اورست آغاز کرده بود، پس از حدود 45 روز به صعود بام جهانو اهتزاز پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران بر فراز این قله موفق شد.
کد خبر: ۱۱۶۹۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۲ 30 May 2024

به گزارش تابناک مازندران ، خانم دکتر آتوسا معنوی، پزشک متخصص زنان وزایمان درشهرستان آمل با صعود به قله اورست ، عنوان نخستین فاتح مرتفع ترین قله جهان با ارتفاع 8848 متری را نیز به نام خود ثبت کرد. 

 

افتخاری بزرگ برای مازندرانی ها توسط این بانوی آملی  
افتخاری بزرگ برای مازندرانی ها توسط این بانوی آملی  

بر اساس این گزارش ، این پزشک متعهد آملی که نیمه دوم فروردین  امسال به همراه یک گروه با تجربه بین المللی صعود خود را به قله اورست آغاز کرده بود، پس از حدود 45 روز  به  صعود بام جهانو اهتزاز پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران بر فراز این قله موفق شد.

آیین استقبال از فاتح اورست، با حضور رییس، کارکنان بیمارستان شمال آمل و رییس هیات کوهنوردی وصعودهای ورزشی ونیز هم نوردان او باشکوه برگزار شد.

آتوسا معنوی 55 ساله، در بیش از یک دهه گذشته به صورت حرفه ای، به صعود قله های مرتفع داخلی وحتی خارج از کشور موفق شد.

این کوهنورد آملی حدود دو سال گذشته نیز به قله بیش از 8 هزارمتری ماناسلو کشور نپال یکی از هشت قلل مرتفع جهان صعود کرده بود.

خانم دکترمعنوی درحاشیه آیین استقبالش ، درخصوص صعودش به قله اورست گفت، صعود خیلی سختی بود، اما همنوردانی که در این صعود حضور داشتند،  انگیزه برای طی کردن مسیر وصعود به قله را برایم فراهم کرد.

آتوسا معنوی افزود: خوشحال هستم که به عنوان یک زن ایرانی موفق به صعود قله اورست بام جهان شدم واین صعود غرورآفرین را به ملت همیشه پرافتخار ایران تقدیم می کنم.

وی ادامه داد،:حدود یک ماه برای رسیدن به قله وعادی شدن شرایط بدنی با محیط در ارتفاع بیش از 5 تا 6 هزارمتری حضور داشتیم و با این وضعیت وسختی ها به لحاظ جسمی وارد شده بود، اما برای رسیدن به هدفم، دست از تلاش نکشیدم وبا امید زیاد قله را فتح کردم.

این کوهنورد آملی گفت: با وجود سختی های زیاد درمسیر که واقعا یک کوهنورد هرچقدر حرفه ای هم باشد، با جان خود بازی می کند، امید را از دست ندادم واز مردم نیز می خواهم در رسیدن به هدفشان استوار وثابت قدم باشند وهیچ وقت از تلاششان دست نکشند. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار