تسریع روند ساخت واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در شهرک پرواز همدان/ خط قرمز ما رعایت مباحث فنی و مقررات ملی ساختمان است

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان گفت: روند ساخت واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در شهرک پرواز همدان با سرعت در حال اجراست و عملیات اجرایی و اسکلت بندی سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی با پیشرفت قابل قبولی ادامه دارد.
کد خبر: ۱۱۶۹۰۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۸ 29 May 2024

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان گفت: روند ساخت واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در شهرک پرواز همدان با سرعت در حال اجراست و عملیات اجرایی و اسکلت بندی سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی با پیشرفت قابل قبولی ادامه دارد.

به گزارش تابناک همدان، مسعود رضایی اظهار کرد: 10 هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن، در شهرک پرواز (جنب اراضی باغ میوه و فرودگاه همدان) در حال اجراست که برای چهار هزار و ۵۶۰ واحد آن پروانه ساخت صادر شده است.

 وی با بیان اینکه پروانه ساخت بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ واحد نیز در این شهرک تازه تاسیس، آماده و تایید شده است و تا چند روز دیگر صادر می‌شود، افزود: در مجموع از ۱۰ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی که قرار است در این شهرک احداث شود مرحله پروانه ساخت برای هفت هزار و ۱۶۰ واحد مسکونی به پایان رسیده و باقی واحد‌ها نیز در مرحله اقدامات لازم برای کنترل و صدور پروانه ساخت قرار دارد.

رضایی تصریح کرد: هم اینک روند ساخت واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در شهرک پرواز همدان با سرعت در حال اجراست و عملیات اجرایی و اسکلت بندی سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی با پیشرفت قابل قبولی ادامه دارد.
وی بیان کرد: سه بلوک ساختمانی با ظرفیت ۶۵۰ واحد به لحاظ زیر کار بودن کارگاه و محل نگهداری پیمان است که به زودی تعیین تکلیف می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان گفت: عملیات اجرایی ساخت ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی دیگر نیز در این شهرک توسط ۲ مجموعه زیر نظر بنیاد مسکن آغاز شده است.

وی با تاکید بر اینکه واحد مسکونی بلاتکلیف در شهرک پرواز وجود ندارد و همه واحد‌ها دارای برنامه است، ادامه داد: به منظور ساخت یک هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی دیگر در این محل، مناقصه‌ای برگزار شده تا شرکت سازنده تعیین شود.

رضایی با قدردانی از مجموعه سازمان نظام مهندسی و همکاری کارکنان آن افزود: از دستگاه‌های خدمات رسان درخواست داریم امور زیر بنایی و روبنایی را همزمان با ساخت واحد‌های مسکونی این شهرک پیش ببرند.

وی تصریح کرد: خدمات زیر بنایی همچون انجات پروژه‌های آبرسانی، برق‌رسانی و گاز باید به موازات اجرای پروژه‌های مسکن در شهرک پرواز پیش برده شود.

رضایی با اشاره به اینکه این تسهیلات ۲۰ ساله و با سود بانکی ۱۸ درصد است، افزود: مبلغ تسهیلات پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و زمین آن به طور رایگان از سوی دولت به مردم واگذار شده است.

وی با بیان اینکه هزینه‌های پروانه ساخت، اداری و نظام مهندسی این پروژه با تخفیفات اعمال شده است، خاطرنشان کرد: تلاش داریم در کنار حفظ کیفیت و رعایت مقررات ملی ساختمان، در هزینه‌ها صرفه جویی شود تا این واحد‌ها با کمترین هزینه ساخته شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان گفت: خط قرمز ما برای ساخت واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن، رعایت مباحث فنی و مقررات ملی ساختمان است.

وی با اشاره به اینکه تا به امروز بیشتر متقاضیان همکاری لازم برای واریز مبالغ درخواستی همکاری کرده‌اند، افزود: دستگاه‌های حمایتی نیز کمک‌های بلاعوض برای افراد زیرپوشش خود را به حساب واریز کرده اند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان گفت: اعتبارات طرح نهضت ملی مسکن از ۲ بخش تامین می‌شود که شامل آورده متقاضیان و تسهیلات دولت می‌شود.

وی ادامه داد: قرارداد با بانک‌های عامل برای واگذاری تسهیلات مسکن به متقاضیان نهایی شده است و با توجه به همکاری خوب بانک‌های استان، مشکلی در این رابطه وجود ندارد.

رضایی با اشاره به اینکه سه هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال از سهم الشرکه بانک‌ها آورده شده است، تاکید کرد: بانک مسکن چند روز پیش سهم الشرکه خود را واریز کرده و بانک‌های ملی و ملت هم در حال پرداخت سهم خود هستند.

وی ادامه داد: بانک مسکن چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال سهم واگذاری تسهیلات دارد که تاکنون نزدیک به ۲ میلیارد ریال آن واریز شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان گفت: قرارداد با بانک ملی نیز منعقد شده است و سهم آن ۸۰۰ میلیارد ریال بود که تا چند روز آینده واریز می‌شود.

وی با اشاره اینکه به منظور اجرای این طرح همه بانک‌های استان همکاری خوبی داشتند، اظهار کرد: بانک تجارت نیز تاکنون ۶۵۰ میلیارد ریال به حساب بنیاد مسکن واریز کرده و مابقی آن در حال ارزیابی است و قرارداد بانک ملت و صادرات منعقد شده و آماده واریز وجه هستند.

رضایی اظهار کرد: بر اساس مصوبه دولت، سقف اقساط ماهیانه تسهیلات واگذار شده به طرح نهضت ملی مسکن، برای ۲ سال اول ماهانه ۵۹ میلیون ریال است و پس از آن به صورت پلکانی افزایش می‌یابد.

وی افزود: ساختمان یک صنعت پیشران محسوب می‌شود و این پروژه برای نزدیک به یک هزار نفر اشتغال مستقیم ایجاد و بسیاری از صنایع را در استان پویا کرده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه مصالح مورد نیاز این طرح از تولیدکنندگان استان تامین می‌شود، گفت: ما نماینده مردم هستیم و در کنار صرفه جویی، از مصالحی که استاندارد نظام مهندسی را رعایت کنند استفاده می‌کنیم.

وی تصریح کرد: امکان خرید و فروش امتیاز این واحد‌ها وجود ندارد و زمین آن به صورت ۹۹ ساله به مردم واگذار می‌شود و از شروط کار پیمانکاران این است که از اتباع خارجی در اجرای این پروژه استفاده نشود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار