به هر قاضی در استان مرکزی ۱۴۰ پرونده ماهانه ارجاع میشود

رئیس کل دادگستری استان مرکزی با بیان اینکه میانگین ارجاع پرونده به هر قاضی در استان مرکزی در هر ماه 140 پرونده است، گفت: این حجم بالای پرونده‌ها بر کیفیت کار قضائی تاثیرگذاشته و در مواردی موجب نارضایتی مردم می‌شود هرچند که قضات و کارکنان دائما بر تلاش خود می افزایند و با کار جهادی نمی گذارند که کار بر روی زمین بماند.
کد خبر: ۱۱۶۷۶۳۱
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۳ 19 May 2024

به گزارش تابناک مرکزی،حجت‌الاسلام سعید جزائی ظهر امروز در جریان سفر یک روزه به شهرستان کمیجان و در دیدار با قضات این حوزه قضایی اظهار داشت:انتظارات مردم از دستگاه قضائی بالاست و مردم حق دارند که پرونده انها با سرعت و با صحت و در زمان کوتاه، با دقت و رعایت بی طرفی مورد رسیدگی قرار گیرد.

 وی با اشاره به این مطلب که امروز افزایش رضایت مندی از قوه قضائیه در رأس برنامه‌های دستگاه قضائی است، تاکید کرد: رهبری معظم انقلاب اسلامی و ریاست قوه قضائیه تاکید ویژه ای بر مردم داری در قوه قضائیه دارند.

 حجت الاسلام و المسلمین جزائی با اشاره به این مطلب که میانگین ارجاع پرونده به هر قاضی در استان مرکزی در هر ماه 140 پرونده است، گفت: این حجم بالای پرونده‌ها بر کیفیت کار قضائی تاثیرگذاشته و در مواردی موجب نارضایتی مردم می‌شود هرچند که قضات و کارکنان دائما بر تلاش خود می افزایند و با کار جهادی نمی گذارند که کار بر روی زمین بماند.

 نماینده عالی قوه قضائیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه دستگاه قضائی ملجاء مردم است، تاکید کرد: قوه قضائیه تا حد مطلوب فاصله دارد اما برنامه‌ها و تلاش‌های به نحوی است که به این هدف دست یابیم.

وی از قضات خواست در صدور احکام و آرایی که تبعات اجتماعی وسیعی را به دنبال خواهد داشت و دربرگیرنده مسائل اجتماعی است، دقت و تدبیر ویژه ای داشته باشند و درعین حال با قاطعیت و استقلال کامل قضایی تصمیم گیری نمایند.

 رئیس کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به اهمیت اتقان آراء قضایی، بیان داشت: از قضاتی که بالاترین سطح اتقان آراء را دارا هستند به صورت فصلی تقدیر خواهد شد و در خصوص قضاتی که در این زمینه ضعیف عمل می کنند، حتما باید آموزش های لازم درنظر گرفته شود و تصمیم گیری های مناسب انجام گیرد چراکه ارتقا کیفیت صدور آراء قضایی منجر به کاهش اطاله دادرسی و رضایت مندی طرفین از احکام صادره خواهد شد.


 حجت الاسلام والمسلمین جزائی همچنین قضات را به استفاده بیشتر از مجازات های جایگزین حبس و استفاده از نهاد های ارفاقی دعوت کرد و عنوان داشت: قانونگذار نهادهایی را با عنوان تأسیسات ارفاقی حبس‌زدا و مساعد به حال متهم و محکوم علیه برای کاهش جمعیت کیفری زندان، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و بازگشت زندانیان به آغوش گرم خانواده پیش‌بینی کرده است و قضات محاکم کیفری خوب است که از نهادهای ارفاقی و مساعد به حال متهم استفاده کنند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار