آخرین جزئیات پیش ثبت نام انتخابات مجلس در استان قزوین

دبیر ستاد انتخابات قزوین از پیش ثبت نام ۷۲۳ نفر در این استان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۰۳۶۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵ 14 August 2023

به گزارش تابناک قزوین و به نقل از فارس، حامد فتوحی در گفتگویی در قزوین با اشاره به پایان نام نویسی و ثبت نام متقاضیان داوطلبی استان قزوین در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در حوزه قزوین، البرز و آبیک ۵۲۱ نفر، حوزه تاکستان ۷۷ نفر و حوزه بویین زهرا و آوج ۱۲۵ فر در پیش ثبت نام دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نام نویسی کرده اند.

وی افزود: از ۷۲۳ متقاضی داوطلبی انتخابات مجلس در مقطع دکتری ۹۸ نفر، مقطع فوق لیسانس ۵۱۱ نفر، مقطع حوزوی ۳۰ نفر و مقطع لیسانس ۷۸ نفر پیش ثبت نام کرده اند.

دبیر ستاد انتخابات استان قزوین بیان کرد: از ۷۲۳ متقاضی داوطلبی انتخابات مجلس، ۵۹۸ نفر مرد و ۱۲۵ نفر زن هستند و ۵۷ درصد پیش ثبت نامی‌ها در بازه سنی ۳۰ تا ۴۵ سال قرار دارند.

فتوحی تصریح کرد: متقاضیان از ساعت ۸ تا ۱۸ از ۱۶ مرداد تا ۲۲ مرداد فرصت داشتند از طریق نشانی keshvar.moi.ir پیش ثبت نام کنند و این مهلت تمدید نشدـ

این مسوول پیش ثبت نام از کاندیدا‌های انتخابات را یکی از تغییرات در قانون انتخابات ذکر کرد و گفت: در پیش ثبت نام موضوعات کلی مد نظر است که می‌توان به سن، مدرک تحصیلی، اقامت دائمی، تابعیت، کارت پایان خدمت، مشمول ماده ۲۹ و ... اشاره کرد و به صورت برخط بررسی و کنترل می‌شود که اگر این اطلاعات هویتی تایید شد، کد رهگیری داده می‌شود.

وی اذعان کرد: در مرحله پیش ثبت نام مدارک و اسناد توسط ۶ دستگاه ذی ربط، مورد بررسی قرار می‌گیرد و اگر صحت داشته باشد و در چارچوب قابل پذیرش باشد حداقل ظرف یک ماه کد رهگیری برای متقاضی ارسال می‌شود و اعتراض متقاضیان تا ۲۴ ساعت قبل از ثبت نام نهایی که از ۲۷ مهر تا سوم آبان است، بررسی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار