گیاهی که در ساخت "گلبولهای قرمز" مؤثر است

با توجه به اینکه در فصل بهار به سمت و سوی گرمای طبیعی می‌رویم نیاز بدن به مواد غذ ایی معتدل بیشتر می‌شود.
کد خبر: ۱۱۰۴۲۱۱
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰ 08 May 2023

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: حمید عبدی متخصص تغذیه و رئیس بیمارستان دکتر شیخ مشهد درخصوص نقش اسفناج درکم خونی فقر آهن گفت: اسفناج از نظر داشتن ویتامین B3 بسیار غنی است بنابر این درکم خونی مؤثر است و با توجه به اینکه در ساخت گلبولهای قرمز خون دخالت دارد می‌تواند تأثیر بسزایی را داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه اسفناج مقدار زیادی آهن، کلسیم، سدیم، پتاسیم، ید و منیزیم دارد افزود: مصرف اسفناج تنها صرف درمان بیماری نمی‌تواند مفید باشد بلکه می‌تواند نقش کمک کننده را داشته باشد.

عبدی ادامه داد: اسفناج در درمان بیماریهای گوارشی مؤثر بوده و همچنین در پیشگیری از سرطان به خصوص سرطان کبد و افراد مستعد به بیماریهای کبدی نقش بسزایی دارد چرا که به دلیل ترشح سموم گوارش کبدی و با توجه به تسریع حرکات روده توسط اسفناج باعث خروج این سموم شده و در واقع یک دوست خوب برای روده‌ها محسوب می شود.

این متخصص تغذیه اظهار داشت: مصرف اسفناج به دلیل سرد بودن در افراد با پوست سفید و سرد مزاج بهتر است همراه با فلفل سیاه و یا سیر باشد و بهترین حالت مصرف اسفناج به شکل آب‌پز است.

رئیس بیمارستان دکتر شیخ توصیه کرد: در فصل بهار مصرف موادی که دارای سبزیجات فراوان از جمله سبزیجات کوهی هستند جایگزین فست‌فود‌ها شود و همچنین تأکیدکرد: خورشت آلو و اسفناج تأثیر بسزایی درمشکلات گوارشی نیز دارد و چون در فصل بهار به سمت و سوی گرمای طبیعی می‌رویم نیاز بدن به مواد غذایی معتدل بیشتر است و یا به دلیل دارا بودن همزمان گوشت و اسفناج در این غذا برای افرادی که مستعد کلیه‌ی سنگ ساز هستند و یا مشکلات مفاصل دارند توصیه نمی‌شود.

وی در پایان یادآور شد: مصرف اسفناج هفته‌ای دو بار خصوصاً در افرادی که کم خونی فقر آهن دارند، نقش مثبتی را ایفا می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار