بهره‌مندی ۱۴ هزار مددجوی کمیته امداد خوزستان از آموزش مهارت اشتغال

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان گفت: ۱۴ هزار مددجوی این نهاد حمایتی از ابتدای امسال تاکنون از آموزش‌های مهارتی و اشتغال بهره‌مند شدند.
کد خبر: ۱۰۸۶۶۵۷
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۹ 10 January 2023

به گزارش ایرنا حسین وطن پرست روز سه شنبه با بیان اینکه آموزش مهارتی مددجویان زیر حمایت و نیازمندان متقاضی کار گام نخست در توانمندسازی آنها است بیان کرد: این آموزش ها در راستای ایجاد اشتغال، کاریابی، آموزش مهارت های شغلی و پایدارسازی اشتغال مددجویان برگزار می‌شود و پس از مهارت آموزی، افراد آموزش دیده می‌توانند با راهبران شغلی (مشاوران شغلی) مرتبط شوند و با بهره مندی از تسهیلات زمینه اشتغال زایی و درآمدزایی آنها فراهم شود.

وی گفت: این کمیته در راستای فراهم کردن زمینه اشتغال‌یابی و مهارت‌های شغلی مددجویان به ‌آموزش در سه بخش مقدماتی کسب و کار، مهارتی کسب و کار و پایدارسازی کسب و کار برای جامعه هدف اقدام کرده است.

وی افزود: از این تعداد پنج هزار و ۵۰۰ نفر از آموزش مهارت آموزی، چهارهزارو ۵۰۰ نفر از آموزش مقدماتی و چهار هزار نفر از آموزش پایدار سازی و توسعه سازی اشتغال بهره مند شدند.

وطن پرست ادامه داد: این آموزش‌ها متناسب با گروه‌های مختلف جامعه مددجویی تدوین و موجب توسعه فرهنگ کارآفرینی، ایجاد نگرش کارآفرینانه و ارتقای مهارت‌های عمومی مددجویان در حوزه کسب و کار می‌شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان گفت: آموزش‌ پایدارسازی کسب و کار نیز به منظور ارتقای سطح دانش فنی و افزایش بهره‌وری فعالیت افراد دریافت کننده خدمات اشتغال و کاریابی از طریق آشنایی با نوآوری‌های علمی یا تجربی در زمینه شغلی آنها ارایه می‌شود.

وی با بیان اینکه این آموزش‌ها با هدف ایجاد اشتغال و یا به کارگماری کارآموزان در بنگاه‌های اقتصادی فعال پس از تعیین مسیر شغلی ارایه می‌شود افزود: ارایه این آموزش‌ها برای ارتقای سطح مهارت اولیه مجریان طرح‌های اشتغال نیز انجام می‌شود.

وی افزود: مددجویان پس از گذراندن دوره های آموزشی می توانند از تسهیلات اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره) برای ایجاد کسب و کار مناسب و رسیدن به استقلال مالی استفاده کنند.

وطن پرست ادامه داد: مددجویان به صورت رایگان از دوره های آموزشی کارگاه های مهارتی بهره مند می شوند و هزینه های آموزشی به صورت کامل توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) پرداخت می شود.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه کمیته امداد امام خمنی(ره) با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به عنوان یکی از بزرگترین سازمان‌های متولی آموزش، همواره همکاری در جهت مهارت‌آموزی و توانمند کردن مددجویان در این نهاد داشته است.

بیش از ۱۳۰ هزار خانواده زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار