مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان خبر داد؛

برگزاری سومین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان ایثار به میزبانی استان گیلان

کد خبر: ۱۰۸۲۷۴۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۸ 18 December 2022

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان در دومین نشست تخصصی معاونت فرهنگی و آموزشی از برگزاری جلسات تبیین با سخنرانی تحلیلگران و اساتید استانی و ملی ویژه فرزندان شاهد و ایثارگر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تابناک گیلان محمدرضا داوطلب صبح امروز (یکشنبه ۲۷ آذر ماه) در دومین نشست تخصصی معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان با اشاره به در پیش بودن هفته بصیرت اظهار کرد: استان گیلان جزو استان‌های پیشتاز در خلق حماسه نهم دی بود و حضور گسترده گیلانیان در هشتم دی، سبب درخشش نام استان در قله بصیرت و دفاع از حریم ولایت شده است.

وی با بیان اینکه باید از چنین فرصت‌هایی برای توسعه جهاد تبیین استفاده کرد گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان یک دستگاه چند وجهی در زمینه امور فرهنگی پیشتاز بوده و می‌بایست نسبت به نیازهای جامعه به ویژه قشر ایثارگر در این بعد پاسخگو باشد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان جهاد تبیین را راهکاری دانست که توسط آن دشمن نمی‌تواند با تحریف واقعیات و تزریق منویاتش افکار و اذهان جامعه ما را منحرف کند و تصریح کرد: نسل آینده ساز ایران اسلامی هدف اصلی دشمنان است و باید با برنامه‌ای مناسب در قالب جهاد تبیین از فرزندان میهن اسلامی دفاع و پاسداری کنیم.

داوطلب با تشریح برنامه‌های پیش روی بنیاد شهید گیلان به منظور توسعه ارزش‌های جهاد تبیین گفت: برگزاری جلسات تبیین با سخنرانی تحلیلگران و اساتید استانی و ملی ویژه فرزندان شاهد و ایثارگر در طول سال مخصوصا ایام و مناسبات ویژه‌ای همچون ۹دی، سالگرد شهادت سردار دل‌ها سپهبد شهید قاسم سلیمانی، دهه فجر و غیره از جمله برنامه‌های پیش رو خواهد بود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان تولید محتواهای فرهنگی در قالب کلیپ و پوستر و انتشار آن به ویژه در فضای مجازی را یکی دیگر از برنامه‌های در دست اجرا بیان کرد و افزود: همچنین به منظور ترویج هرچه بیشتر اصل تبیین، جلسات شناختی و معرفتی نیز ویژه کارکنان این دستگاه در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه به برگزاری سومین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان ایثار به میزبانی استان گیلان اشاره و خاطر نشان کرد: این جشنواره به صورت ملی در اسفندماه سال جاری انجام و فراخوان آن طی روزهای آینده منتشر خواهد شد.

داوطلب نمایش‌های صحنه ای، عروسکی، محیطی عروسکی و غیره ویژه گروه سنی کودک و نوجوان را از محورهای این جشنواره ملی عنوان کرد و افزود: داوری هفتمین دوره جشنواره ملی تئاتر ایثار به میزبانی استان یزد نیز در حال انجام است و طی روز‌های آینده ۵ اثر گیلانی شرکت کننده در این جشنواره نیز مورد حکمیت هیئت داوران قرار خواهند گرفت

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار