کلاس های جبرانی برای دانش آموزان در تابستان برگزار می شود

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از برگزاری کلاس‌های جبرانی در تابستان امسال برای جبران یادگیری دانش آموزانی که در دوران کرونا دچار اُفت تحصیل شدند، خبر داد.
کد خبر: ۱۰۴۴۰۹۸
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵ 11 May 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در گردهمایی دو روزه معاونین اموزش ابتدایی، روسای اداره های آموزش ابتدایی ادارات کل، مدیران آموزش و پرورش عشایر و نمایندگان راهبران آموزشی کشور در شیراز گفت: قرار است وزارت آموزش و پرورش با اختصاص اعتبار، کلاس‌های جبرانی در تابستان امسال برای جبران یادگیری دانش آموزانی که در دوران کرونا دچار افت تحصیل شدند، برگزار کند.

حکیم زاده اظهارداشت: هدف از برگزاری گردهمایی دو روزه در شیراز استفاده از تجارب استان‌ها در مواجه با چالش آموزش حضوری است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تجربه مثبت بازگشایی به همگان نشان داد اموزش‌های حضوری تا چه حد می‌تواند گره گشا باشد گفت: سعی کردیم برنامه ریزی ما در این نشست به صورتی باشد تا استان‌ها مسئولیت تبیین برنامه‌ها را بر عهده بگیرند.
حکیم زاده افزود: در این نشست ۴ محور اصلی برنامه‌های آموزش ابتدایی، یعنی توجه به عدالت اموزشی، ارتقای کیفیت یادگیری دانش آموزان، ارتقای توانمندی‌های معلمان و تحول در روش‌ها و برنامه‌های آموزشی که بر اساس سند تحول است را دنبال خواهیم کرد.

او گفت: با رصد یادگیری دانش آموزان متوجه شدیم میزان یادگیری دانش آموزان در دوران کرونا بسیار افت کرده است که در برخی دروس آمار دانش آموزان نیازمند به تلاش ۲ برابر شده است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: بر اساس ارزشیابی کیفی توصیفی معلم می‌تواند از ابزار‌های مختلفی برای ارزشیابی از دانش آموزان استفاده کند.

حکیم زاده افزود: آزمون ابزاری برای ارزشیابی کیفی توصیفی است و تاکید ما بر این بوده است که از آزمون کتبی به عنوان یکی از ابزار‌های ارزشیابی در سراسر کشور بهره گرفته شود.

او گفت: در مقطع ابتدایی سراسر کشور ۸ میلیون و ۴۷۰ هزار دانش آموز مشغول به تحصیل هستند و قرار است ارزشیابی پایان سال آن‌ها به صورت کتبی و توصیفی و در پایه ششم هم براساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرور ش امتحانات به صورت منطقه‌ای و هماهنگ برگزار شود.

در استان فارس هم ۴۹۷ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی تحصیل می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار