تعیین حد بستر و حریم رودخانه 2 هزار کیلومتر از رودخانه‌های استان

تاکنون طرح مطالعات تعیین حد بستر وحریم رودخانه‌ها برای دوهزار کیلومتر از رودخانه‌های استان اصفهان تعیین شده است.
کد خبر: ۱۰۳۸۴۵۲
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۶ 09 April 2022

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، طول مسیر رودخانه‌های این استان را حدود چهار هزار کیلومتر برشمرد و گفت: تاکنون برای دوهزار کیلومتر از مسیر‌های رودخانه تعیین حد بستر و حریم شده است که ۴۴۰ کیلومتر آن مربوط به رودخانه زاینده رود است.

منصور شیشه فروش افزود: همچنین امسال تعیین حد بستر و حریم رودخانه برای هزار کیلومتر دیگر از رودخانه‌های این استان در دست اقدام است.

وی گفت: تاکنون ۲۳۰ کیلومتر از رودخانه‌های این استان لایروبی شده است که ۱۰۵ کیلومتر آن در بستر زاینده رود است و یک کیلومتر از مسیر رودخانه زاینده رود در دست ساماندهی است تا جریان آب در آن سرعت بگیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: ۳۰ کیلومتر دیگر هم از بستر رودخانه‌ها در شهر‌های نطنز، شهرضا و چادگان در دست ساماندهی است.

منصور شیشه فروش گفت: همچنین ۲۱۵ هکتار از اراضی رودخانه‌های استان و ۷۶۱ هکتار هم از بستر رودخانه زاینده رود آزاد سازی شده و ۲۰ هکتار هم در حال پیگیری برای آزادسازی در مسیر رودخانه‌های استان است.

وی افزود: ۲۱۰ تابلوی هشدار صید در مسیر‌های رودخانه نصب شده و حدود ۲۵۰ سازه پرخطر در مسیر رودخانه‌ها شناسایی شده و برنامه ریزی آب منطقه‌ای رفع خطر و آزادسازی در محدوده رودخانه زاینده رود است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: حریم ۱۱۰ مورد از محوطه ویلا‌هایی در بستر رودخانه‌ها هم آزادسازی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار