مدیریت بحران خراسان شمالی به حالت آماده باش درآمد

معاون دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: با توجه به هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان و پیش بینی کاهش دمای هوا، تمامی دستگاه های خدماتی و امدادی برای خدمات رسانی در حادثه های احتمالی به حالت آماده باش درآمدند.
کد خبر: ۱۰۲۶۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸ 05 February 2022

 

 

به گزارش تابناک خراسان شمالی، صادق رمضان زاده اظهار داشت: با توجه به پیش بینی کاهش محسوس دمای هوا و احتمال بارش برف در ارتفاعات، دستگاه های امدادی از جمله هلال احمر، راهداری و اورژانس علوم پزشکی در آماده باش قرار دارند.

 

وی با بیان اینکه با فعالیت این سامانه بارشی، لغزندگی جاده ها، پدیده مه و کاهش دید در جاده ها و ارتفاعات پیش بینی شده است افزود: با توجه به شدت وزش باد، آسیب به سازه های موقت دور از انتظار نیست و با توجه به بارندگی ها، لغزندگی جاده ها، کاهش دید در جاده ها مورد انتظار است. 

 

معاون دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی افزود: از کوهنوردان انتظار می رود ز صعود به ارتفاعات خودداری کنند. 

 

مصالح زمستانه راهداری تامین شده است

 

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی هم گفت: راهداران برای خدمات رسانی به مسافران در حادثه های احتمالی آماده هستند و نیروها در راهدارخانه های مسیرهای برف گیر مستقر هستند. 

 

محمد مشتری اظهار داشت: مصالح زمستانه مورد نیاز طرح زمستانه در راهدارخانه ها دپو شده و ناوگان و ماشین آلات هم برای به کارگیری آماده است.

 

وی با بیان اینکه آمادگی کامل در راهداران برای خدمات رسانی در حادثه های احتمالی وجود دارد افزود: اولویت ما در یکی دو شب آتی، خدمات رسانی در گردنه امین الله در مسیر بجنورد-آشخانه و گردنه اسدلی در مسیر بجنورد-اسفراین است.

 

برف و باران در راه خراسان شمالی 

 

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی هم گفت: سامانه بارشی از امروز استان را فرامی گیرد که فعالیت آن سبب بارش باران و برف در مناطق مختلف می شود. 

 

مهدی کمالی اظهار داشت: این سامانه بارشی از عصر امروز در استان فعال می شود که فعالیت آن سبب وزش باد لحظه ای شدید، بارش باران و برف و بتدریج بارش برف و مه می شود و در ارتفاعات هم کولاک برف و مه پیش بینی شده است. 

وی خاطرنشان کرد: فعالیت این سامانه بارشی در بیشتر نقاط استان بویژه در شهرستان های رازوجرگلان بجنورد، مانه و سملقان، شمال شیروان و شمال گرمه و جاجرم و شمال اسفراین خواهد بود.  

 

وی خاطرنشان کرد: با فعالین این سامانه بارشی، دمای هوا در بیشتر مناطق استان به زیر صفر درجه سانتیگراد خواهد رسید. 

 

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی گفت: این سامانه بارشی تا اوایل صبح یکشنبه هفته جاری در استان فعال است. 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار