فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی بیش از پنج هزار جلد کتاب اهدا کرد

معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: این اداره کل در نیمه نخست امسال پنج هزار و ۴۴۸ جلد کتاب بین مراکز فرهنگی و هنری، کانون‌های مساجد و مناطق محروم مرزی، روستایی و عشایری استان اهدا کرد.
کد خبر: ۱۰۰۵۲۶۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۲ 30 October 2021

به گزارش تابناک خراسان شمالی، رضا رضایی اظهار داشت: در مجموع کتاب‌های اهدا شده یکهزار و ۶۱۰ عنوان به ارزش ۱۵۹ میلیون و ۲۹۱ هزار تومان است که به مراکز فرهنگی و کتابخانه های عمومی اهدا شده است.

وی با اشاره به اینکه در مدت مشابه سال گذشته نیز یکهزار و ۳۲۳ جلد کتاب با ۶۰۰ عنوان به این مراکز فرهنگی اهدا شده بود گفت: کتاب های اهدایی به ارزش ۵۵ میلیون و ۷۴۰ هزارتومان بوده است.

معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: در مجموع سال گذشته ۲ هزار و ۹۹۱ جلد کتاب با یکهزار و ۲۹۰ عنوان کتاب نیز اهدا شد. 

رضایی گفت: توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی از مهم ترین اهداف اجرای این طرح درشهرها و روستاهای استان بوده است.

وی افزود: کتاب های مزبور در مناسبت های مختلف به کانون های فرهنگی هنری مساجد، مدارس، کتابخانه ها و ارباب رجوع این اداره اهدا شده که با موضوعات گوناگون خانوادگی، ادبی، رمان، اجتماعی، دینی و مذهبی، دفاع مقدس، ایثار و شهادت و کمک آموزشی بوده است.

سرانه مطالعه در  خراسان شمالی با میانگین کشوری برابر است. آمار نشر کتاب در کشور نشان می‌دهد که سالانه به ازای هر ایرانی تقریبا ۲ کتاب چاپ می‌شود.

خراسان شمالی با جمعیت ۸۶۳ هزار نفری، جایگاه نخست سرانه فضای کتابخوانی را به نسبت جمعیت خود در کشور دارد

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار