دوران یکجانبه گرایی و زورگویی آمریکا به سر آمده است

امام جمعه شهر لار گفت: به تعبیر خود وزیر امور خارجه آمریکا که گفته بود فواره تحریم ها به سنگ خورده و اثر خود را از دست داده و دوران یکجانبه گرایی و زورگویی آمریکا به سر آمده و ارایه این طرح ها و فشارهای جدید در حقیقت برای حفظ ظاهر و بدست آوردن وجهه از دست رفته خود و جبران مافات گذشته است.
کد خبر: ۸۹۰۲۳۹
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰ 22 August 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:حجت الاسلام موسوی خرم با اشاره به شکست مفتضحانه آمریکا و ناکامی این کشور در قطعنامه ضد ایرانی و منع کشورمان برای خرید و فروش تسلیحاتی بر اساس توافق برجام، گفت: پیام این شکست برای امریکا این است که حلقه های فشار حداکثری فقط در عرصه اقتصادی نشکسته است بلکه با مقاومت مردم و تدبیر و پیگیری مسئولان این حلقه ها در عرصه های دیگر نیز در حال شکسته شدن است.

وی تصریح کرد: بر اساس توافق برجام ۲۷ مهر (۱۸ اکتبر) تحریم تسلیحاتی ایران خود به خود لغو می شود و از این تاریخ به بعد ایران می تواند خرید سلاح های متعارف داشته باشد و طبیعی است که تحمل و پذیرش این مهم برای امریکا بسیار سنگین است که جمهوری اسلامی بتواند بر اساس توافق برجام خرید سلاح های متعارف داشته باشد.

امام جمعه لار ابراز داشت: آمریکا با قطعنامه ضد ایرانی خود در سازمان ملل خواستار منع خرید و فروش سلاح از سوی جمهوری اسلامی در سازمان ملل شد که با نتیجه سنگین ۱۳ بر ۲ شکست مفتضاحانه ای را متحمل شد و حتی هم پیمانان امریکا هم در این موضوع با او همراهی نکردند.

وی گفت: بدون شک به زودی شاهد خواهیم بود که هیمنه و قدرت پوشالی که آمریکاییها با غوغاسالاری رسانه ای برای خودشان ساخته اند، با مقاومت و ایستادگی ملت رشید ایران و تدبیر مسئولان شکسته خواهد شد.

خطیب جمعه لار گفت: ارایه طرح مکانیسم ماشه از سوی آمریکا و رئیس جمهور این کشور و تلاش برای همراهی برخی کشورها و متحدان در این راستا در حقیقت دست و پازدن برای جبران شکست هفته پیش این کشور در شورای امنیت سازمان ملل است.

وی ابراز داشت: البته اگر هم این احتمال وجود داشته باشد که برخی کشورهای اروپایی در این موضوع و در این مرحله با امریکا همراه شوند وبر فرض آنکه توفیقی حاصل کند و بتواند این را فعال کند چیز جدیدی بر تحریم ها افزوده نخواهد شد.

امام جمعه شهر لار گفت: به تعبیر خود وزیر امور خارجه آمریکا که گفته بود فواره تحریم ها به سنگ خورده و اثر خود را از دست داده و دوران یکجانبه گرایی و زورگویی آمریکا به سر آمده و ارایه این طرح ها و فشارهای جدید در حقیقت برای حفظ ظاهر و بدست آوردن وجهه از دست رفته خود و جبران مافات گذشته است.

موسوی خرم تاکید کرد: دشمنان هر چیزی را که از جمهوری اسلامی گرفتند و هر فشاری را که تحمیل کردند و تحریم کردند در سایه مقاومت و هنر و فداکاری مردم مقاوم و جوانان نخبه و تدبیر مسئولان و بر توان داخلی کشور است که آنها را بدست آوردیم .

قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای تمدید ممنوعیت تسلیحاتی ایران عصر ۲۴ مرداد ماه ۱۳۹۹ با ۱۱ رای ممتنع (بلژیک، استونی، فرانسه، آلمان، اندونزی، نیجر، سنت ویسنت، آفریقای جنوبی، تونس، انگلیس و ویتنام)، ۲ رای موافق آمریکا و جمهوری دومینیکن و ۲ رای مخالف روسیه و چین به تصویب نرسید.

امام جمعه لار همچنین با اشاره به آغاز ماه محرم و ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین نیز گفت: فلسفه قیام عاشورا احیای امر به معروف و نهی از منکر به عنوان مهمترین مساله حکومت اسلامی بود.

خطیب جمعه شهر لار گفت: امام حسین (ع) شهید امر به معروف و نهی از منکر است و کسی که مرید و در مسیر او گام بر می دارد و ادعای عملی کردن سیره عملی امام حسین (ع) و اهل بیت (ع) را دارد باید عامل به این فرضیه واجب باشد.

حجت الاسلام موسوی خرم افزود: اهمیت امر به معروف و نهی از منکر به عنوان مهمترین مساله و فلسفه قیام عاشورا و نهضت کربلا به حدی است که سایر احکام و دستورات اسلام در سایه این فریضه تحقق می یابد.

وی با بیان اینکه اجرای این فریضه در جامعه کمرنگ و تا حدودی به فراموشی سپرده شده ، اظهار داشت: در جامعه ای که امر به معروف و نهی از منکر نباشد آن جامعه با یک مرگ اجتماعی مواجه خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار