بانک‌ها بجای دلالی به داد مسکن برسند

نماینده جهرم گفت: تسهیلات از جمله ملزومات ساخت مسکن است که بانک‌ها را مکلف به سوق دادن پول‌ها به تولید مسکن بجای کارهای خدماتی و دلالی می‌کند.
کد خبر: ۹۰۸۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰ 11 October 2020
به گزارش تابناک فارس: محمدرضا رضایی کوچی با اشاره به طرح دو فوریتی ساخت مسکن اظهار داشت: مهمترین برنامه ما در کمیسیون عمران مجلس طرح دو فوریتی ساخت مسکن است که در آن برنامه‌ریزی شده تا طی چهار سال، چهار میلیون مسکن در کشور برای اقشار متوسط و پایین جامعه ساخته شود.
 
وی با بیان اینکه در حال حاضر در کشور حدود چهار میلیون واحد مسکن کمبود داریم تا بتوانیم با ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا، قیمت مسکن را کنترل کنیم چراکه این امر مهم‌ترین عامل تعیین قیمت مسکن است، اظهار داشت: ما سالانه به ۹۰۰ هزار واحد مسکن در کشور نیاز داریم که این رقم طی هشت سال گذشته سالانه به ۳۰۰ هزار واحد مسکن در سال کاهش یافته و سبب شده تعادل عرضه و تقاضا بهم خورده و قیمت مسکن بالا برود.
 
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به ملزومات ساخت مسکن گفت: زمین یکی از ملزومات ساخت مسکن است که می‌توان زمین‌های دولتی در محدوده و حریم شهرها با قیمت ارزان و قراردادهای ۹۹ ساله را در اختیار مردم قشر متوسط رو به پایین قرار داد.
 
رضایی کوچی افزود: تسهیلات از جمله ملزومات دیگر ساخت مسکن است که بانک‌ها را مکلف به سوق دادن پول‌ها به تولید مسکن بجای کارهای خدماتی و دلالی می‌کند.
 
نماینده مردم جهرم و خفر در مجلس با ذکر اینکه مصالح از ملزومات دیگر ساخت مسکن است، عنوان کرد: مصالح به واقع گران شده به‌ویژه سیمان و فولاد که در دوسال گذشته بیش از ۲۰۰ درصد افزایش قیمت داشته است لذا قیمت ها را باید به نوعی تعدیل کرده و مصالح را با قیمت مناسب در اختیار سازندگان واحدهای مسکونی قرار داد.
 
وی ادامه داد: در این راستا دو فوریت این طرح تصویب شده که در ادامه موارد آن در صحن مجلس مصوب خواهد شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار