جمع آوری قلیان در بولوار چمران

به دنبال اعتراض‌هایی به عرضه آزادانه قلیان در اماکن عمومی و معابر و نقاط تفریحی شیراز، شهرداری در یک اقدام ضربتی، با شماری از عرضه کنندگان این ماده دخانی در بلوار چمران مقابله و قلیان‌ها را جمع‌آوری کرد.
کد خبر: ۸۶۴۹۳۲
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۶ 20 June 2020

تابناک فارس به نقل از ایسنا:طی هفته‌های اخیر و با کاهش حساسیت‌های مردم نسبت به شیوع کروناویروس و برداشته شدن ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های حضور و تردد شهروندان در اماکن تفریحی و عمومی و گردشگری، بلوار شهید چمران شیراز روزهای پُرازدحامی را تجربه کرد و در این بین، حضور عرضه‌کنندگان اغذیه و قلیان در حاشیه این خیابان، به شدت افزایش یافته است.

 در حالیکه عرضه قلیان در شرایط عادی نیز با مخالفت‌ها و ممانعت‌های قانونی مواجه بود، طی هفته‌های اخیر و با برداشته شدن محدودیت و ممنوعیت‌های ناشی از شیوع کروناویروس، نقاط گردشگری شهر شیراز خصوصا بلوار چمران، به جولانگاه عرضه کنندگان قلیان و فروشندگان سیار موادغذایی، تبدیل شده است.

به دنبال اوج گیری آمار مبتلایان کووید۱۹ در شیراز و استان فارس که واکنش‌های هشدار دهنده مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و شهرداری و شورای شهر شیراز را به دنبال داشته است، موضوع برخورد با عرضه کنندگان قلیان در بلوار چمران شیراز، در دستور کار قرار گرفته و مرحله اول آن شامگاه جمعه ۳۰ خرداد اجرایی شد.

معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز در این خصوص و در گفت و گو با ایسنا ضمن تاکید بر اینکه رسیدگی و ساماندهی به وضعیت عرضه قلیان در سطح شهر در شرح وظایف شهرداری نیست، گفت: شهرداری در مقابله با مشکلات و مسائل شهری، خود را از سایر دستگاه‌ها منفک نمی‌داند و به همین دلیل، با هرگونه رفتاری که مخاطرات بهداشتی به دنبال دارد، برخورد می‌کند.

محمدرضا محمدحسنپور با بیان اینکه هر مجموعه و دستگاهی شرح وظیفه اختصاصی خود دارد، گفت: مقابله قانونی با عرضه کنندگان قلیان در اماکن عمومی و معابر شهری هم جزو وظایف حوزه بهداشت و امنیت شهری است، اما شهرداری هم اجازه نمی‌دهد که عده‌ای به بهانه کسب و کار، سلامت مردم را با تهدید مواجه کنند.

او با بیان اینکه عرضه قلیان در اماکن عمومی نظیر محل‌های تفریحی، پارک و بوستان‌ها، منع قانونی دارد، گفت: عرضه قلیان در شرایط عادی هم شهروندان و محیط زیست را با مخاطره مواجه می‌کند چه رسد به اکنون که جامعه با شیوع کروناویروس هم مواجه است.

معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز تاکید کرد: ما به هیچ کس تعارفی نداریم و با عرضه کنندگان قلیان ثابت و سیار به ویژه در خیابان‌های سطح شهر برخورد خواهیم کرد و در این باره کوتاهی و مسامحه نخواهیم داشت.

محمدحسنپور با بیان اینکه قلیان‌های جمع آوری شده از سطح شهر در یک انبار دپو کرده‌ایم، تاکید کرد: اگرچه برخورد با عرضه کنندگان قلیان ارتباطی به شهرداری ندارد اما نمی‌توانیم نسبت به منظر شهری بی تفاوت باشیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار