استاندار مرکزی گفت:

صادرات استان مرکزی کاهش یافت

استاندار مرکزی از کاهش صادرات استان مرکزی در سه ماهه نخست نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد
کد خبر: ۷۶۳۸۰۰
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶ 18 July 2019
Related image
به‌گزارش تابناک مرکزی - سیدعلی آقازاده شامگاه چهارشنبه در حاشیه مراسم تقدیر از واحد‌های صنعتی و معدنی نمونه استان مرکزی در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت استان در صادرات اظهار داشت: در سه ماهه نخست امسال با اینکه کاهش اندکی در صادرات استان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته داشتیم و امیدواریم قابل جبران باشد، ۱۲۸ میلیون دلار صادرات انجام شده که امیدواریم در سه ماهه دوم امسال یعنی فصل تابستان بتوانیم این کاهش را جبران کنیم.
استاندار مرکزی تصریح کرد: این کالا‌ها به بیش از ۶۰ کشور جهان که عمدتا کشور‌های همسایه ایران هستند صادر شده است.

آقازاده با اشاره به برنامه دولت برای دور زدن تحریم‌ها گفت: با توجه به اینکه در ۸ تا ۱۰ سال اخیر شاهد شدیدترین نوع تحریم‌ها هستیم، با هماهنگی که بخش خصوصی و تولیدکنندگان داشتند و با حمایت دولت شاهد بهبود شرایط در واحد‌های تولیدی تا حد زیادی به‌ویژه در زمینه تامین مواد اولیه هستیم.

وی بیان کرد: سال گذشته در همین مقطع در بحث تامین مواد اولیه مشکلاتی را داشتیم، اما اکنون برطرف شده وقیمت ارز یک مقدار تثبیت شده که تثبیت ارز سبب می‌شود که تولیدکنندگان و  مصرف‌کنندگان با اطمینان خاطر و امنیت روانی معیشت خود را تامین کنند،  از این رو تثبیت قیمت ارز، پایین آمدن قیمت ارز و تامین مواد اولیه امسال بسیار بهتر شده است.

وی افزود: تامین ارز نیمایی برای تولیدکنندگان در راستای واردات مواد اولیه و خرید تضمینی برخی کالا‌ها از حمایت‌های دولت در برطرف کردن موانع تولید است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار