تجلیل ازکشاورزان نمونه شهرستان بیرجند

در مراسمی از 21 کشاورز نمونه شهرستان بیرجند تجلیل شد.
کد خبر: ۷۲۱۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸ 03 March 2019

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، مدیر جهاد کشاورزی بیرجند در این مراسم  با بیان اینکه تسهیل کار تجلیل ازکشاورزان نمونه شهرستان بیرجندکشاورزان در دستور کار است گفت: افرادی که برتر شدند از امکانات موجود همراه با علم روز کشاورزی استفاده کردند و جهاد کشاورزی نیز در تلاش است با تسهیل اخذ مجوزهای لازم راه را برای این قشر هموار کند.

 

محمدی ضمن تاکید بر فراوری محصولات مزیت دار استان همچون زعفران ، زرشک و عناب گفت : مجموعه فرآوری زرشک را در روستای گازار با اعتبار بیش از یک میلیارد تومان آغاز کردیم و در تلاشیم با تسهیل مراحل اخذ مجوز بارگاه های زرشک برای کشاورزان برای فرآوری آن گام برداریم.

 

وی افزود: برای تولید کنندگان عناب هم آمادگی داریم تا مجوز مکانی برای نگهداری به کشاورزان بدهیم.

 

مدیر جهاد کشاورزی بیرجند از شناسنامه دار کردن دامداری ها خبر داد و گفت: به تمامی کسانی که قصد پرورش دام دارند، مجوز تاسیس دامداری در تمامی مناطق به جز حریم شهرها داده می شود.

 

محمدی در خصوص پرداخت تسهیلات بانکی گفت: از 98 میلیارد تومان اعتبار استانی ، 58 میلیارد تومان معادل یک پنجم،  سهم شهرستان بیرجند بوده که 21 میلیارد و 200 میلیون تومان از این تسهیلات پرداخت شده است.

 

عضویت در صندوق توسعه بخش کشاورزی دیگر موضوعی بود که مدیر جهاد کشاورزی بیرجند به آن اشاره کرد و افزود : کشاورزان می توانند از 240 تا 540 هزار تومان حق عضویت سالانه برای بیمه پرداخت کنند.

 

محمدی افزود: بیمه یکی از مشکلات بهره برداران بخش کشاورزی است و ما این آمادگی را داریم تا تمامی کشاوزان و خانواده هایشان را بیمه کنیم که شامل بیمه بازنشستگی و از کارافتادگی نیز می شود.

 

مدیر صندوق بیمه کشاورزی استان هم از بیمه تراکتور در سال آینده برای کشاورزان خبر داد و گفت : بیمه تاسیسات هم از دیگر برنامه هایی است که اقدامات اولیه آن در سال 98 آغاز می شود.

 

غنچه افزود : در بازدید هفته گذشته اعضای هیئت مدیره استان از شهرهای مرزی مقرر گردید در طرحی تعرفه برخی از محصولات ویژه شهرستان های مرزی کشور، سهم دولت از حق بیمه و میزان مشارکت دولت از حق بیمه هر محصول بیشتر شود.

 

فرماندار بیرجند هم گفت: به تمامی دهیاری ها که طرح های اشتغال زا و اقتصادی دارند تا سقف 500 میلیون تومان تسهیلات بدون ضمانت داده می شود.

 

ناصری افزود: از آنجایی که تعاونی ها نقش موثری در پیشبرد اقتصاد دارند می توان در محصولاتی همچون زعفران، زرشک، عناب، تولید گل نرگس و پرورش شتر با تکمیل زنجیره های تولید و یافتن بازار فروش موفق عمل کرد.

 

امسال دو نفر از کشاورزان برتر شهرستان بیرجند جزو کشاورزان نمونه کشوری هم انتخاب شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار