هشدار بهداشتی دامپزشکی قزوین با موضوع تب برفکی

با عنایت به بروز مواردی از وقوع بیماری تب برفکی در کشور، به منظور پیشگیری از بروز بیماری مذکور در واحدهای دامی استان نسبت موارد پیشگیری اقدام نمایند.
کد خبر: ۷۲۱۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸ 03 March 2019

هشدار بهداشتی دامپزشکی قزوین با موضوع تب برفکی

به گزارش تابناک قزوین اداره کل دامپزشکی استان قزوین با صدور اطلاعیه ای به دامداران توصیه کرد: با عنایت به بروز مواردی از وقوع بیماری تب برفکی در کشور، به منظور پیشگیری از بروز بیماری مذکور در واحدهای دامی استان نسبت به انجام موارد ذیل اقدام نمایند:
1- انجام مایه کوبی تب برفکی در واحدهای دامی طبق دستورالعمل سازمان دامپزشکی کشور
2- اعلام هشدارهای بهداشتی وقرنطینه ای به واحدهای دامی بالاخص صنعتی استان
3-از تردد غیر ضروری افراد (به ویژه افراد پر مخاطره که با میادین خرید و فروش دام، کشتارگاه‌ها، سایر دامداری ها و...) ارتباط دارند، درداخل محوطه دامداری جداً جلوگیری به عمل آید.
4- از بازدیدهای غیر ضرور به دامداری اکیدا خودداری شود.
5- مبادی ورودی و خروجی دامداری دارای حوضچه ضد عفونی بوده و درسطح مناسبی حاوی آب و ماده ضد عفونی مناسب (ترجیحا هیدروکسید سدیم 2درصد یا فرمالین 5درصد) باشد.
6-ممانعت از ورود کلیه وسایل نقلیه غیر ضروری به دامداری (در مورد وسایل نقلیه نظیر ماشین های حمل شیر، علوفه و کود که الزام ورود به واحد را دارند، پس از ضد عفونی کامل و دقیق اجازه ورود داده شود) و اکیپ های مایه کوبی، دامپزشکان فارم، مسئولین بهداشتی، ماموران تلقیح مصنوعی، ماموران بیمه و رکوردگیری شیر، صاحب دامداری و ... بایستی وسیله نقلیه خود را کمافی‌السابق در محوطه خارج از دامداری مستقر نمایند.
7-در ابتدای محوطه ورودی دامداری اتاقی جهت تعویض لباس و چکمه و ابزار کار که واجد دوش بوده قرار داشته و کلیه افراد ورودی به دامداری(اکیپ های مایه کوبی، دامپزشکان فارم، مسئولین بهداشتی، ماموران تلقیح مصنوعی، ماموران بیمه و رکوردگیری شیر، صاحب دامداری و ...) که به نوعی با دام سروکار دارند و افرادی که از دامداری به هر دلیل خارج می‌شوند، موظف به تعویض لباس و دوش گرفتن باشند.( دامدار موظف به تهیه و تامین ابزار کار به میزان کافی می باشد)
8- جمع آوری و انتقال مرتب کود واحد محوطه دامداری
9- جلوگیری از نقل و انتقال دام بدون مجوز در واحدهای دامی
10-اطلاع رسانی وهشدارهای لازم به کلنیسین ها و مسئولین فنی وبهداشتی استان ونیز مسئولین مراکز مایه کوبی در خصوص رعایت موارد بهداشتی وقرنطینه در حوزه فعالیت های مرتبط
شماره 4 رقمی 1512 و سامانه پیامکی 50001512 بصورت 24 ساعته آماده دریافت گزارشهای شما خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار