121 پروژه گردشگری در فارس در حال ساخت است

مدیرکل میراث فرهنگی فارس گفت: بیش از ۱۲۰ پروژه با حجم سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۸ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال در حوزه ایجاد و گسترش زیرساخت‌های گردشگری استان در حال اجراست.
کد خبر: ۶۸۶۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰ 04 December 2018

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، مصیب امیری اظهار داشت: استان فارس به دلیل داشتن ظرفیت‌های گردشگری در سالیان متمادی مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی بوده است بنابراین به منظوررفاه گردشگران ورودی به استان، اقدامات کارشناسی و برنامه‌ریزی‌های لازم برای جذب سرمایه‌گذاری و توسعه زیرساخت‌های گردشگری صورت پذیرفته است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 121 پروژه گردشگری با سرمایه‌گذاری 18 هزار و 600 میلیارد ریال در سطح استان فارس در دست ساخت است و پیش‌بینی می‌شود با بهره‌برداری از این پروژه‌ها، بیش از 5 هزار و 200 فرصت شغلی به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم شود.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس بیان کرد: این تاسیسات شامل 17هتل یک تا پنج ستاره، 17 اقامتگاه و هتل سنتی، 15 هتل آپارتمان- مهمانپذیر-زائرسرا و بوم‌گردی احداثی، 59 مجتمع گردشگری- اردوگاه گردشگری- مرکز سرگرمی و تفریحی- مرکز گردشگری روستایی و عشایری- مجتمع اقامتی تفریحی-مجتمع خدمات رفاهی بین راهی و تفرجگاه، 12 سفره خانه سنتی و یک طرح توسعه هتل است.

امیری خاطر نشان کرد: میانگین مدت زمان اتمام این پروژه‌ها، 3 سال پیش‌بینی می‌شود که پس از بهره‌برداری از آنها برای 5 هزار و 243 نفر فرصت شغلی به صورت مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می‌شود.

18 هزار میلیارد ریال در گردشگری استان فارس سرمایه‌گذاری می‌شود

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار