رئیس شورای شهر همدان با اعلام اینکه فعالیت فرهنگسراهای همدان مختص به زمان اداری نباشد، گفت: برنامه‌ریزی فعالیت فرهنگسراهای همدان مردمی باشد.
کد خبر: ۲۹۱۴۱۸
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۲ 05 September 2016
رئیس شورای شهر همدان با اعلام اینکه فعالیت فرهنگسراهای همدان مختص به زمان اداری نباشد، گفت: برنامه‌ریزی فعالیت فرهنگسراهای همدان مردمی باشد.

به گزارش تابناک، رضا میرزایی در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همدان اظهار داشت: مشکل اصلی جامعه تورم و عدم اشتغال هست که شهر همدان نیز با این دغدغه‌ها مواجه است ولی ریشه و پایه تمام این موارد به فرهنگ مربوط می‌شود.

وی با اشاره به این‌که اگر فرهنگ یک جامعه اصلاح شده و خوب باشد تمام مباحث اقتصادی، سیاسی و اجتماعی نیز مدیریت می‌شود، افزود: باید به این اعتقاد رسید که مسائل مختلف جامعه متاثر از مباحث فرهنگی بوده و باید تلاش جدی در این زمینه شکل بگیرد.

میرزایی با اعلام اینکه امیدواریم شورای شهر و شهرداری با تمام ظرفیت در زمینه فرهنگی شهر ورود پیدا کنند، تصریح کرد: فرهنگسراهای شهر همدان مختص این نشود که دو کارمند در زمان اداری انجام وظیفه اداری کرده و سپس فرهنگسرا تعطیل شود.

وی با اشاره به اینکه می‌توان از 6 صبح تا 10 شب کانون‌های فرهنگی را برای اقشار مختلف شهر در ساعت‌های مختلف فعال کرد، عنوان کرد: خروجی فعالیت‌های فرهنگی زمانی مطلوب و مورد رضایت خواهد بود که مردم را در این مسائل درگیر کنیم.

رئیس شورای شهر همدان اظهار داشت: علاوه بر فرهنگسراها در حسینیه‌ها، پایگاه‌های مقاومت و مساجد می‌توان برنامه‌ریزی کرده و از برنامه‌ها حمایت کرد تا پیشکسوتان و معتمدان در مناطق خود فعالیت بیشتری کنند.

وی بیان کرد: وقتی گفته می‌شود فرهنگ ریشه و اساس توسعه و رشد اجتماعی، اقتصادی و سیاسی است باید زمینه را برای اجرای برنامه‌های فرهنگی فراهم کرد تا بتوان به فرهنگ‌سازی مناسبی در این زمینه دست پیدا کرد.

میرزایی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اساس کار این است که شهروندان بدانند در شورای شهر همدان چه می‌گذرد، تصریح کرد: در مباحث تخصصی اختلاف نظر و تبادل نظر وجود دارد ولی توهین و انتقاد جایگاهی ندارد چراکه باید به مصوبات قانونی مبتنی بر نظر کارشناسی دست پیدا کنیم.

مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری همدان بیان کرد: تیم فوتبال شهرداری همدان در لیگ دسته سه کشور با 80 تیم رقابت کرد و در نهایت پنج تیم از این بین موفق به صعود به لیگ دسته دو کشور شدند که تیم فوتبال شهرداری همدان نیز بین آنها حضور داشت.

امیرحسین اسکندری با بیان اینکه امسال نزدیک به 70 درصد از اعضای تیم بومی هستند، گفت: انتظار می‌رود حمایت‌های مالی به طور جدی برای این تیم سیاست‌گذاری شود تا بتوان به به اهداف تعیین شده درباره این تیم دست پیدا کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار