رئیس شورای شهر همدان با بیان اینکه برخی از مدیران گره‌ای از مشکلات شهری باز نمی‌کنند، گفت: همدان، شهر گره زدن است.
کد خبر: ۲۷۳۹۳۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴ 08 August 2016
رئیس شورای شهر همدان با بیان اینکه برخی از مدیران گره‌ای از مشکلات شهری باز نمی‌کنند، گفت: همدان، شهر گره زدن است.

به گزارش ایسنا، علی اکبرنظری در جمع خبرنگاران ضمن تبریک روز خبرنگار، اظهار کرد: اگر خبرنگاران و اصحاب قلم، اخلاق خبرنگاری و حرفه‌ای را به خوبی عمل کنند به طور قطع می‌تواند تحولاتی را در سطح جامعه داشته باشند.

وی با اشاره به ارزش بالای قلم در جامعه دینی، تصریح کرد: در جامعه دینی آنقدر برای قلم ارزش قائل شدند که در قرآن در باب آن شأن نزول دارد و به قدری عزمت و کرامت دارد که قرآن به او قسم یاد کرده است.

وی با بیان اینکه قلم حکم تربیتی دارد و جامعه را می‌سازد، خطاب به خبرنگاران گفت: سعی کنید وابسته به هیچ جناح و گروهی نباشید تا بهتر بتوانید قلم بزنید و با فراغ بال و عزت کامل بنگارید.

نظری درباره وجود متکدیان و کودکان‌کار در خیابان‌های شهر همدان بیان کرد: مأموریت ذاتی شهرداری جمع‌آوری متکدیان است اما باید توجه داشت این‌گونه مجموعه‌ها حرفه‌ای شده و متکدیان امروزی مجموعه‌هایی سازمان‌یافته هستند که تحت عنوان متکدی وارد شهر می‌شود البته خبرنگاران می‌توانند حرکات جانانه‌ای در این راستا داشته باشند.

رئیس شورای شهر همدان با اشاره به اینکه مردم با دلسوزی به متکدیان کمک می‌کنند، اظهارکرد: دلسوزی مردم کار دست ما داده است چرا که وقتی از باب دلسوزی وارد می‌شویم این افراد بیشتر راغب می‌شوند بنابراین لازمه ساماندهی متکدیان در شهر این است که با قلم فرهنگ‌سازی کرده و مردم را آگاه کنیم.

وی ادامه داد: وقتی در کشور نهادی همچون کمیته امداد امام خمینی(ره) وجود دارد چرا به این افراد کمک کنیم؟ ترحم بی‌مورد مشکل‌ساز است و باید در این زمینه نهادهای قانونی را تقویت کنیم تا مشکل را حل کرده که به طور قطع نتیجه مطلوبی در پی خواهد داشت.

نظری درباره نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و اتوبوس‌های شهری، عنوان کرد: دولت مکلف است در راستای نوسازی اتوبوسرانی کمک‌هایی به شهرداری‌ها دهد که در سال گذشته بودجه شهرداری همدان در این زمینه 60 میلیارد تومان بود که 600 میلیون تومان تخصیص داده شد.

وی با بیان اینکه رکود موجود در کشور باعث زمین‌گیر شدن شهرداری‌ها شده است، عنوان کرد: با این وجود اقدامات خوبی در زمینه عبور و مرور و خرید ناوگان در شهر همدان صورت گرفته که خدمتی از سوی شهرداری برای مردم است.

رئیس شورای شهر همدان با تأکید بر اینکه مجموعه‌هایی در همدان وجوددارند که در تصمیم‌گیری شورا قصد اعمال نظر دارند، خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی به جای اینکه مرحمی برای زخم شهرداری باشند برای تغییر شهردار رایزنی می‌کنند که شورای شهر اعلام می‌کند اگر کسانی بخواهند به مدیریت شهری و شورا خدشه وارد کنند، نامشان را افشا خواهیم کرد.

نظری با اشاره به اینکه برخی از این افراد درون شهرداری هستند، خطاب به این افراد گفت: اگر اهل خدمت هستید باید مدیریت را تقویت کرده و دست مدیریت را بگیرید چرا که ثبات مدیریتی یکی از اساسی‌ترین کارها در دوران رکود است و این ایام؛ ایام تقویت و کمک کردن است نه ایام توطئه.

وی با تأکید بر اینکه با کسی تعارف ندارم و از کسی هم تبعیت نمی‌کنم، اظهار کرد: هرچه مدیریت تقویت شود مردم در آسایش و نشاط خواهند بود.

وی با بیان اینکه شوراها باید تقویت و نه تضعیف شوند، ادامه داد: متأسفانه در برنامه ششم توسعه ما معمولا تضعیف شورا را دیدیم و در نشست زنجان هم به دولت مسائل لازم اعلام شد و شوراهای سراسر کشور مکلف شدند از نمایندگان شهر خود دعوت به‌عمل ببیاورند تا در این زمینه اقداماتی صورت گیرد.

نظری یادآور شد: شورای شهر همدان نامه‌ای به مجمع نمایندگان استان فرستاده که جلسه‌ای در راستای مدیریت شهری و ارزش‌افزوده تشکیل شود و هم‌اکنون منتظریم تا جلسه‌ای در زمینه مشکلات و معضلات شهرداری و اقتدار شوراها با نمایندگان داشته باشیم.

رئیس شورای شهر همدان با اشاره به اینکه ماده 54 و 84 قانون داریم که وظایف شوراها را مشخص کرده است، بیان کرد: متأسفانه وزارت کشور محدودیت‌هایی را در باب شوراها ایجاد کرده است در حالیکه وزارت کشور در این رابطه وظیفه‌ای ندارد و اگر بازنگری در بحث شهرداری باشد به عهده شورا است و شورای شهر باید امور کارشناسی در این زمینه انجام دهد.

وی درباره اعزام کشتی محلات همدان به مسابقات کشور اسپانیا نیز گفت: اعزام این کشتی‌گیران نشان از ارزش‌گذاری شهرداری به بحث ورزش محلات است که کار خیلی خوبی بوده و شهرداری با این اقدام به این رشته بها داده است، هر چند برای ما مدالی کسب نکنند.

ورود 50 دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل شهری همدان

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری همدان نیز در این جلسه گفت: 50 درصد از ناوگان اتوبوسرانی به پایانه‌ها انتقال یافته است.

عباس صوفی با اشاره به نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی شهر همدان، اظهار کرد: 30 دستگاه اتوبوس در شهر همدان نوسازی شده و افزایش 70 اتوبوس در برنامه است.

وی با بیان اینکه به‌زودی 50 دستگاه اتوبوس وارد ناوگان حمل و نقل شهری همدان خواهد شد، افزود: تا پایان شهریورماه تکلیف اتوبوس‌های بازسازی شده و اتوبوس‌های جدید مشخص خواهد شد.

 وی با تأکید بر اینکه امسال شاهد اقدامات خوبی در حوزه اتوبوسرانی هستیم، عنوان کرد: 50 درصد ناوگان اتوبوسرانی همدان در اختیار بخش خصوصی است و نمی‌توانیم در حوزه نوسازی ناوگان بخش خصوصی وارد شویم بنابراین باید تدابیری توسط دولت و مدیریت شهری انجام شود تا این اتوبوس‌ها نوسازی شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار