در راستای تقویت درختان محوطه، هرس درختان صورت پذیرفته است لذا هر گونه خبر در خصوص قلع و قمع درختان در محوطه تکذیب می گردد.
کد خبر: ۲۲۰۵۰۷
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹ 28 April 2016
دانشگاه صنعتی همدان ضمن قدردانی از زحمات رئیس محترم و سایر اعضای شورای شهر در توسعه شهر همدان، از این عزیزان دعوت به عمل می آورد تا در کنار خبرنگاران محترم و سایر دوستداران محیط زیست با حضور در محوطه دانشگاه از نزدیک در جریان فعالیت های زیست محیطی دانشگاه قرار گیرند.

به گزارش همدان پرس؛ در پاسخ به اظهارات روز گذشته رئیس محترم شورای شهر همدان که هرس کردن درختان در محوطه دانشگاه صنعتی را قلع و قمع نامیده اند، مراتب زیر جهت اطلاع تقدیم می گردد:

1- در راستای تقویت درختان محوطه، هرس درختان صورت پذیرفته است لذا هر گونه خبر در خصوص قلع و قمع درختان در محوطه  تکذیب  می گردد.

2- بلند شدن شاخه های درختان و بروز بادهای موسمی در شهر، خطر شکسته شدن شاخه های درختان و تهدید جانی برای 2 هزار دانشجو را به همراه دارد، لذا هرس نمودن علاوه بر تقویت درخت مانع بروز حوادث ناگوار می گردد.


3- شاخه های درختان درچندین نوبت به علت بروز باد شکسته شده و باعث شکسته شدن شیشه های خودروها  و سرویس های دانشجویان در محوطه گردیده بود. 

4- دانشگاه صنعتی همدان  در راستای حفظ محیط زیست اقدامات زیر را درسال جاری صورت داده است: 

الف: پلاک زنی درختان و تشکیل شناسنامه  کلیه درختان 
ب: ایجاد سازه محافظ برای هر درخت
ج: معرفی چند روز با عنوان روز بدون وسیله نقلیه برای کارکنان جهت کمک به محیط زیست 
د: تشکیل دوره های حفاظت از محیط زیست در دانشگاه 
ه: شرکت فعال کارکنان و اساتید در مراسم روز درختکاری سال 95

به هر حال انتظار می رفت تا رئیس محترم شورای شهر با خبرگیری صحیح از جریان هرس درختان موجبات دل آزردگی  همکاران و کارکنان زحمت کش  دانشگاه نمی گردیدند. 

در هر صورت دانشگاه صنعتی ضمن قدردانی از زحمات رئیس محترم و سایر اعضای شورای شهر در توسعه شهر همدان، از این عزیزان دعوت به عمل می آورد تا در کنار خبرنگاران محترم و سایر دوستداران محیط زیست با حضور در محوطه دانشگاه از نزدیک در جریان فعالیت های زیست محیطی دانشگاه قرار گیرند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار