خجسته غییر دو شهردار در همدان در طی سه سال را خوب ندانست و معتقد است که شورای شهر باید در انتخاب خود دقت کند که نیازی به تغییر شهردار نداشته باشد.
کد خبر: ۲۱۹۸۳۸
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰ 27 April 2016
وزیر کشور در خواست کرده که بحث مدیریت یکپارچه در مجلس بررسی شود و با توجه به اینکه در لایحه برنامه ششم توسعه کشور پیش بینی شده مطمئنأ در مجلس دهم این طرح اجرایی خواهد شد چراکه در حال حاضر شوراهای شهر در واقع شورای شهرداری هستند 

به گزارش همدان پرس؛ رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر کشور در خواست کرده که بحث مدیریت یکپارچه در مجلس بررسی شود و با توجه به اینکه در لایحه برنامه ششم توسعه کشور پیش بینی شده مطمئنأ در مجلس دهم این طرح اجرایی خواهد شد.

امیر خجسته، با تبریک فرا رسیدن نهم اردیبهشت سالروز تأسیس شوراهای اسلامی شهر و روستا، اظهار کرد: وظایف و عملکرد شوراهای شهر و روستا در قانون مشخص است و مدیریت شهری براساس قوانین مشخص انجام می‌شود.  

او با بیان اینکه برخی از شوراهای اسلامی شهرها در طی دوره چهارم عملکرد موفقی داشتند، تصریح کرد: برخی از شوراهای اسلامی در شهرها با اتحاد و انسجام توان بیشتری برای پیشبرد برنامه‌های مدیریت شهری گذاشتند و موفق عمل کردند. 

نماینده مردم  همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی به یکی از آسیب‌های وارد شده به شوراها اشاره کرد و گفت: توجه به مسائل سیاسی و اختلافات جناحی به عملکرد شوراها در برخی شهرها آسیب رساند که در ارائه خدمات شهری مشکلاتی را به وجود آورد. 

به گفته خجسته در کل عملکرد شوراها در طی سه سال گذشته در دوره چهارم خوب بوده است و عنوان کرد: شوراها باید مراقبت‌های بیشتری از خود کنند تا به مسائل سیاسی و جناحی نپردازند چراکه این موضوع به عملکرد شوراها و مدیریت شهری آسیب وارد می‌کند. 

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عملکرد شوراهای اسلامی شهرها زیر ذره بین شهروندان قرار دارد، گفت: در مدیریت شهری بحث ارائه خدمات مطرح است و این خدمات در سطح شهر به صورتی ملموس توسط شهروندان حس می‌شود و اگر نقصی در ارائه خدمات شهری بروز کند نشان از عملکرد ضعیف مدیریت شهری است. 

او بر ضرورت ایجاد همگرایی در مدیریت شهری تأکید کرد و افزود: شوراهای اسلامی شهرها باید از شهردارانی پویا، خلاق و مبتکر استفاده کنند تا شهردار بتواند خدمات مطلوبی به شهر ارائه کند. 

خجسته بر لزوم ایجاد وحدت تأکید ویژه‌ای کرد و ابراز داشت: در مدیریت شهری همه باید به سمت ارائه خدمات صادقانه در سطح شهرها و روستاها حرکت کنند. 

او به ایجاد منابع مالی پایدار برای شهرداری‌ها اشاره کرد و یادآور شد: شهرداری‌ها باید به دنبال ایجاد منابع مالی پایدار باشند چراکه در صورت تحریم اقتصادی و رکود بخش مسکن با مشکلات مالی مواجه نشوند. 

نماینده مردم  همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی یکی از مشکلات شورای شهر را نداشتن منابع مالی پایدار دانست و تأکید کرد: مجموعه مدیریت شهری باید جذب سرمایه گذاران ملی  و بین‌المللی را در دستور کار خود قرار دهند و با همکاری مدیران دستگاه‌های اجرایی نسبت به جذب سرمایه گذاران اقدام کنند. 

او ادامه داد: سرمایه گذران در فضایی که احساس اعتماد و اطمینان کنند وارد می‌شوند و مدیریت شهری این اعتماد و اطمینان را باید به سرمایه گذاران منتقل کنند. 

خجسته در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه شوراها در روز نهم اردیبشهت که روز شوراها نامگذاری شده باید گزارش عملکرد خود را از طریق رسانه‌ها به شهروندان ارائه کنند، بیان کرد: یک سال تا پایان دوره چهارم شوراها باقی نمانده و امیدواریم که این یک سال نیز با وحدت، همدلی، دوری از لجاجت و دوری از دخالت در کارهای اجرایی به اتمام برسد. 

او اضافه کرد: مدیریت شهری باید جذب سرمایه گذاران را در اولویت کاری خود قرار دهند و با نظارت می‌توان از بروز مشکلات مالی جلوگیری کرد. 

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی به انتظارات این کمیسیون از شوراها اشاره کرد و گفت: انجام پروژه‌های بزرگ، جذب سرمایه گذار، ایجاد منابع مالی پایدار و... از مهمترین انتظارات کمیسیون از شوراها است. 

او بیان کرد: شوراهای اسلامی شهر و روستا با انتخاب مردم از دل مردم بیرون می‌آیند و در واقع پارلمان‌های محلی هستند که شهروندان به این  منتخبین امید دارند و نباید افراد دلسوز در حاشیه باشند و از سویی دیگر اعضای شورای شهر نباید در کارهای گروه‌ها و جناح‌های سیاسی وارد شوند که این بزرگ‌ترین آسیب به شوراهای شهر محسوب می‌شود. 

خجسته به بحث مدیریت یکپارچه شهری نیز پرداخت و تصریح کرد: بحث مدیریت یکپارچه شهری از مجلس شورای اسلامی آغاز شد و باید دولت‌ها در گذشته در قالب لایحه به مجلس ارائه می‌کردند اما در لایحه برنامه سوم، چهارم و پنجم دیده نشد. 

او اضافه کرد: وزیر کشور در خواست کرده که بحث مدیریت یکپارچه در مجلس بررسی شود و با توجه به اینکه در لایحه برنامه ششم توسعه کشور پیش بینی شده مطمئنأ در مجلس دهم این طرح اجرایی خواهد شد چراکه در حال حاضر شوراهای شهر در واقع شورای شهرداری هستند.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی افزود: در مدیریت یکپارچه شهری تمام امور شهرها در بخش‌هایی مانند بهداشت، سلامت، فرهنگی، انتظامی، خدمات و... زیر نظر شورای شهر مدیریت خواهند شد که متأسانه در حال حاضر اینگونه نیست.

او به وضعیت شهرداران در دوره چهارم شورای شهر نیز گریزی زد و بیان کرد:  در بعضی از شهرها شهرداری‌ها عملکرد ضعیفی دارند و در برخی شهرها نیز به خاطر عملکرد ضعیف شهرداران تغییر کردند. 

خجسته ادامه داد: تغییر و تحول خوب است اما به شرطی که بعد از انجام تغییر در مدیریت شهری شاهد برنامه و انجام کارها براساس برنامه باشیم.

او اضافه کرد: تغییر دو شهردار در همدان در طی سه سال را خوب ندانست و معتقد است که شورای شهر باید در انتخاب خود دقت کند که نیازی به تغییر شهردار نداشته باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار