سلسله جشن‌های دهه فجر "10 شب، 10 مسجد" در يزد

کد خبر: ۱۷۲۹۶۵
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲ 31 January 2016

به گزارش تابناک یزد،نشست برنامه‌ریزی برگزاری سلسله جشن‌های دهه فجر با عنوان "10 شب، 10 مسجد" با حضور مسئولان سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد و مسئولان کانون‌های مساجد یزد برگزار شد.

"محسن رستگاری" مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یزد در این نشست گفت: امروز یکی از اولویت‌ها، پررنگ کردن وجهه مسجدی جشن‌هاست که این عنوان  "10 شب، 10 مسجد" نیز الگوی مناسبی برای حضور در مساجد است.

وی افزود: هر چند این کار نمادین، تنها در 10 مسجد برگزار می‌شود اما دبيرخانه كانون مساجد از جشن‌های مسجدی حمایت خواهد كرد و معتقد هستیم که در تمام مساجد، باید این شور و نشاط وجود داشته باشد.

"علیرضا ثواچه" مسئول فرهنگی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد نیز با اشاره به این برنامه، گفت: برای اولین بار، این جشن‌ها را به صورت مسجدی و همچنین سلسله جشن‌ها برگزار می‌کنیم که این می‌تواند الگویی برای کشور باشد تا مساجد را در جشن‌ها بیشتر دخیل کنیم.

وی افزود: یکی از آسیب‌ها در دهه فجر شامل عدم تبیین اساسی این مناسبت در بین مردم و به خصوص جوانان است زیرا مردم اطلاع چندانی از انقلاب ندارند و تنها ما آن را محدود به بحث های تلویزیونی کرده‌ایم.

مسئول فرهنگی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد از برنامه‌ریزی به منظور تبیین اهداف انقلاب اسلامی در قالب برنامه پرده‌خوانی خبر داد و گفت: این پرده‌خوانی یکی از برنامه‌های ابتکاری است که از روی پردهف اتفاقات انقلاب اسلامی بیان می‌شود و روند تاریخی آن را تبیین می‌کنند.

ثواچه خاطرنشان کرد: ما این پرده‌خوانی را در قالب 40 برنامه‌ي اجرايي داریم که در 30 مدرسه اجرا می‌شود و در مساجد نیز همزمان با این جشن‌ها اجرا خواهد شد.

لازم به ذکر است، جشن‌های دهه فجر با عنوان "10 شب، 10 مسجد" در ایام الله دهه فجر در مساجد یزد برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار