تسهیلات اقتصاد مقاومتی سرمایه‌ای ارزشمند در عرصه کارآفرینی است

کارآفرین برتر کرمانشاه در عرصه پرورش ماهی گفت: استفاده از تسهیلات اقتصاد مقاومتی از سوی بسیج سازندگی سرمایه‌ای ارزشمند برای افراد مستعد و خلاق در عرصه کارآفرینی است.
کد خبر: ۱۵۶۸۵۳
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۳ 03 January 2016
کارآفرین برتر کرمانشاه در عرصه پرورش ماهی گفت: استفاده از تسهیلات اقتصاد مقاومتی از سوی بسیج سازندگی سرمایه‌ای ارزشمند برای افراد مستعد و خلاق در عرصه کارآفرینی است.

تورج نیکخواه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: در حال حاضر در حرفه پرورش ماهی اشتغال دارم و از آن جا که طرح اقتصاد مقامتی امسال از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد عزم خود را برای تولید بیشتر جزم کردم تا به رونق تولید و پرورش آّزیان در کشور به ویژه استان کمکی کرده باشم .

وی با اشاره به اینکه دارای ۴۲ سال سن و از اهالی قصرشیرین است، گفت: کارشناسی مدیریت بازرگانی دارم  و پس از خدمت سربازی به حرفه طلافروشی و نیز صادرات مواد غذایی مبادرت نمودم اما با انگیزه بیشتر به دنبال تولید و کارآفرینی روی آوردم تا حاصل دست رنج خود را به جامعه عرضه کنم.

کارآفرین برتر کرمانشاه تصریح کرد: کار در بازار طلا و پایین و بالا شدن ارز نگرانی های خاص خودش را داشت سنگینی حاصل از تغییرات بازار و معاملات از دلایلی بود که موجب شد به مسیری هدایت شوم که با داشتن آرامش بیشتر رضایت در کار و تولید را نیز به دست آورم.

نیکخواه افزود: به پیشنهاد یکی از کارآفرینان به عرصه پرورش ماهی و آبزیان روی آوردم و در  ابتدا نگرانی بسیاری از بازار کار و سرمایه گذاری در این خصوص داشتم ولی از آنجا که از تسهیلات خوبی هم بهره مند بودم و از قبل سرمایه ای داشتم به فعالیتم ادامه دادم.

وی افزود: طبیعت دل انگیز و نشاط حاصل از کارآفرینی انگیزه‌ام را دو چندان کرد و رضایت از پروش آبزیان و رسیدن به تولید انبوه بیشتر شده بود چرا که دیگر دغدغه ها و استرس های خاص حرفه طلا فروشی را متحمل نمی شدم.

نیکخواه خاطر نشان کرد: بعد از گذشت ۵ الی ۶ ماه از یک قطعه ماهی ۱۵۰ گرمی با در نظر گرفتن شرایط محیطی مناسب به یک ماهی ۲ کیلوگرمی دست پیدا کردم و در واقع ثمره تلاش خود را با بزرگ شدن این ماهی ها مشاهده نمودم و از تولید حاصل از توانایی خود احساس لذت بخشی بیشتری خواهم داشت.

این کارآفرین یادآور شد: در حال حاضر ۴ نوع ماهی دراستان  پرورش می دهیم که ۲ نوع آن به کشور عراق صادر می شود و ارزآوری خوبی دارد یعنی هر ۱۵ ماهی تولید شده به قیمت ۳۰۰ هزار تومان و معادل هزینه یک بشکه نفت معامله می‌شود.

وی با بیان اینکه برای شروع کار در پرورش و تولید ماهی از تسهیلات دریافتی ۳۰۰ میلیون ریال سازمان بسیج سازندگی بهره مند شده‌ام، افزود: سهم آورده یا همان پس انداز قبلی که در این راه صرف نمودم به میزان ۲ میلیارد ریال بود که امروز خوشبختانه به سودآوری خوبی دست پیدا کرده ام و خوشحالم که توانسته ام سهمی در اقتصادی مقاومتی و اتکا به تولید داخلی داشته باشم.

نیکخواه استفاده از تزریق دستگاه اکسیژن به استخرهای پرورش ماهی را از اقدامات شاخص در این زمینه دانست و عنوان کرد: با این روش علاوه بر اینکه تولید تا ۵ برابر افزایش پیدا می کند سرعت در پرورش ماهی نیز به ۵ ماه می‌رسد.

این کار آفرین کرمانشاه با ابراز خرسندی نسبت به استفاده از تسهیلات اقتصاد مقاومتی از سوی بسیج سازندگی به عنوان سرمایه ای مناسب برای افراد مستعد و خلاق اظهار داشت: از این طریق در سال ۲ بار می توان ماهی تولید و صید کرد و در حال حاضر نیز بازار فروش این اقلام خوب است و با توجه به شرایط اقلیمی مناسب می توان به تولید بیشتر ادامه داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار