مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری همدان تأکید کرد:

مدیریت روایت درست در دست روابط‌عمومی‌‌ها باشد

گروه استان‌ها - مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری همدان، در نشست مشترک با مدیران روابط‌عمومی فرمانداری‌های استان، با تأکید بر ضرورت دانایی‌محوری و حرفه‌ای‌گری، گفت: مدیریت روایت‌های خبری شهرستان‌ها حیاتی است و زمین بازی را روابط‌عمومی‌ها باید طراحی کنند.
کد خبر: ۱۲۱۱۲۸۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۴ - ۲۰:۱۹ 18 November 2025
مدیریت روایت درست در دست روابط‌عمومی‌‌ها باشد
به گزارش خبرنگار تابناک از استان همدان، به نقل از روابط‌عمومی استانداری همدان، «یزدان آزرمی»، مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری همدان، در نشستی با مدیران روابط عمومی‌ فرمانداری‌های تابعه استان همدان، با بیان اینکه رفتار حرفه‌ای باید مبتنی بر دانایی و تخصص باشد، اظهار کرد: همانطور که قرآن کریم و امیرالمؤمنین علی(ع) بر قدرت علم و دانایی تأکید داشته‌اند، کردار و گفتار ما نیز باید بر پایه دانش و آگاهی باشد.
 
وی با اشاره به پیچیدگی‌های اطلاع‌رسانی عمومی گفت: امروز هر فرد با یک گوشی هوشمند می‌تواند رسانه‌ای مستقل باشد و رقابت در فضای رسانه‌ای بسیار شدید شده، کوچک‌ترین خطا در نگارش و انتشار اخبار، به سرعت مورد قضاوت جمعی قرار می‌گیرد و تأثیرات اجتماعی گسترده‌ای به‌دنبال دارد، بنابراین وظیفه روابط‌عمومی‌ها است که روایت‌های صحیح و معتبر را تولید و مدیریت کنند تا اعتبار فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی حفظ شود.
 
مدیرکل سیاسی استانداری همدان نقش روابط‌عمومی‌ها را در تحقق اطلاع‌رسانی صحیح و هدایت افکار عمومی بی‌بدیل عنوان کرد و افزود: روابط‌عمومی‌ها باید با ذائقه‌شناسی، مخاطب‌شناسی و رعایت اصول حرفه‌ای، اعتبار اطلاع‌رسانی را در شهرستان‌ها تضمین نمایند.
 
وی بر اهمیت شناخت دقیق نیازهای نسل جدید تأکید کرد: مخاطبان جوان به متن‌های کوتاه و گزارش‌های کلیدواژه‌ای و تصویری علاقه دارند و استفاده نادرست از قالب‌های خبری می‌تواند اعتبار روابط‌عمومی را خدشه‌دار کند.
 
آزرمی جایگاه روابط‌عمومی فرمانداری‌ها را فراتر از یک نهاد اجرایی دانست و تصریح کرد: مسئول روابط‌عمومی باید خود را روابط‌عمومی شهرستان بداند، زیرا فرمانداری نماد حاکمیت است و سیاست‌گذاری اطلاع‌رسانی برای تمام دستگاه‌های دولتی و غیردولتی در شهرستان بر عهده روابط‌عمومی فرمانداری است.
 
وی با اشاره به شروع فرآیند انتخابات خاطرنشان کرد: روابط‌عمومی‌ها باید آماده‌ باشند و کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات شهرستان باید چهار مؤلفه کلیدی ابلاغی مقام معظم رهبری یعنی رقابت، مشارکت، سلامت و امنیت را در فضای رسانه‌ای تئوریزه و اجرا کند.
 
مدیرکل سیاسی استانداری ضمن برشمردن راهکارهای تعامل مؤثر روابط‌عمومی‌ها با فعالان فضای مجازی، فرهنگی و رسانه‌ای و تقویت ارتباط با بخشداری‌ها و دهیاری‌ها تأکید کرد.
 
انتهای پیام/
 
 
منبع: تابناک
آخرین اخبار