ورشکستگی در کمین صندوق‌های بازنشستگی

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: سوءمدیریت صندوق‌های بازنشستگی را در معرض ورشکستگی قرار داد.
کد خبر: ۱۱۴۰۸۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱ 30 November 2023
به گزارش «تابناک البرز» علیرضا عباسی در نشست با بازنشستگان صنعت نفت البرز، گفت: وابستگی بودجه به نفت طی سال‌های گذشته بالا بوده و تلاش فعالان این عرصه کشور را به پایداری رساند.
نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه صنعت ایران علمی، تولیدی، اقتصادی و جهادی است، افزود: تصویب برنامه پنج‌ساله کشور بر عهده مجلس است و عدم ادغام صندوق بازنشستگان و شاغلان نفت، مطالبه آنها از نمایندگان بود.
وی با اشاره به رفع دغدغه فعالان نفتی توسط مجلس، اظهار داشت: کارکنان و کارگران طی سال‌های گذشته در صندوق‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌اند تا پس از بازنشستگی از مزایای آن برخوردار شوند اما امروز برخی از آنها در معرض ورشکستگی قرار دارند.
عباسی بی‌تدبیری و سوءمدیریت را عامل ورشکستگی صندوق‌ها و بر باددادن امید ٢۵ الی ٣٠‌ساله مردم دانست و تصریح کرد: اگر صندوق‌های بازنشستگی مدیریت نشوند باید در سال‌های آینده ٦٠ درصد بودجه دولت صرف تعهد به بازنشستگان شود.
عضو مجمع نمایندگان البرز با اشاره به اینکه مدیران به‌جای بهره‌وری و کارآمدی صندوق‌ها، اعتبارات آن را صرف پرداخت حقوق‌های نجومی چندصدمیلیونی کردند، ادامه داد: باید ایرادات ٣٠ الی ٤٠ سال گذشته صندوق‌های بازنشستگی را رفع کرد.
ستاره احمدی
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار