اجرای طرح مدارس همدل با همکاری کمیته امداد و آموزش و پرورش استان کرمانشاه

طرح مدارس همدل با همکاری کمیته امداد و آموزش و پرورش استان در مدارس کرمانشاه در حال اجراست.
کد خبر: ۱۱۲۴۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۷ 02 September 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) کرمانشاه گفت: در چهار دهه گذشته کمیته امداد به عنوان همکار سازمان آموزش و پرورش در جهت جلوگیری از ترک تحصیل و ارتقای سطح تحصیلی و علمی دانش آموزان عمل کرده است.


جمشیدی با اشاره به اینکه کمیته امداد در کنار خدمات درمانی و معیشتی، حمایت در بخش فرهنگی به ویژه در حوزه دانش‌آموزان و دانشجویان را سرلوحه کار خود قرار داده است گفت: در استان کرمانشاه ۱۹ هزار و ۳۰۵ دانش‌آموز در مقاطع و دوره‌های مختلف مشمول خدمات فرهنگی و آموزشی کمیته امداد هستند.


وی افزود: ۸۴۷ نفر از این دانش آموزان در مدارس هیئت امنایی، تیزهوشان، غیرانتفاعی و نمونه دولتی تحصیل می‌کنند و شهریه آن‌ها رایگان یا مشمول تخفیف می‌شود و استان کرمانشاه سال گذشته از این نظر جزو سه استان برتر کشور شد.


معاون فرهنگی کمیته امداد گفت: طی توافق نامه‌ای با قلمچی ۷۲۸ نفر از دانش‌اموزان تحت پوشش بورسیه آنلاین و حضوری این مؤسسه شدند.


جمشیدی از اعزام ۳۰۸ نفر از دانش‌آموزان نخبه به اردوی زیارتی خبرداد و افزود: ۳۵۱۹ نفر در کانون‌های فرهنگی دائم و موقت مشغول دریافت آموزش و گذران اوقات فراغت بودند.


وی با بیان اینکه از ساال گذشته تاکنون با کمک خیران ۲۴۲۱ دستگاه تبلت، گوشی و لپتاپ تحویل دانش‌آموزان نیازمند شد عنوان کرد: سال گذشته ۱۴۱ نفر از دانش‌آموزان مددجو در کنکور پذیرفته شدند که بیشترین آن‌ها در دانشگاه دولتی و ۲۳ نفر در دانشگاه فرهنگیان قبول شدند.


جمشیدی از شناسایی ۸۰۲ دانش‌آموز مستعد در زمینه‌های مختلف خبرداد و گفت: در سال گذشته ۱۱۳ مورد ترک تحصیل شناسایی شد که با حمایت مالی و معنوی ۵۵ نفر از آن‌ها به تحصیل بازگشتند.


وی از کمک ۵.۵ میلیارد تومانی کمک‌های نقدی و غیرنقدی برای این قشر از مددجویان خبرداد و افزود: ۸۴۷ نفر از دانش‌آموزان تحت پوشش در مدارس همدل ثبت نام کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار