برگزاری یادواره شهدای سلامت در شیراز

حسین صمصام، رئیس بسیج جامعه پزشکان فارس با اشاره به وجود ۱۱ شهید مدافع سلامت در فارس از برگزاری یادواره شهدای سلامت در شیراز در هفته جاری خبر داد و گفت: این یادواره با عنوان «پروانه‌های عاشق» پنج‌شنبه برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۷۹۶۴۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰ 29 November 2022

سید وحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز: مراسم بزرگداشت روز پرستار با حضور مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز و معاون منابع انسانی استاندار فارس در سالن صدرا و سینا برگزار شد.

سیدوحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این مراسم با بزرگداشت روز پرستار گفت: استان فارس در تبدیل وضعیت پرستاران، بیشترین درصد در کل کشور را به خود اختصاص داده است و تبدیل وضعیت چهار هزار و ۲۰۰ پرستار را به انجام رسانده است.

وی با تأکید بر اینکه پرستاران ما دارای جامعیت علمی و عملی هستند، افزود: خوشبختانه با همین جامعیت علمی و عملی، تمامی مجروحان حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) بهبود یافته و از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند و تنها یکی از مجروحان بستری است.

مهرداد شریفی، معاون درمان علوم پزشکی شیراز نیز در این مراسم با تشکر از تلاش پرستاران در بحران کرونا اظهار کرد: تلاش شبانه‌روزی پرستاران و کادر درمان موجب شد تا فارس در بحران کرونا کمترین میزان مرگ و میر را داشته باشد.

وی در خصوص وضعیت یکی از مصدومان حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) که همچنان در بیمارستان بستری است، گفت: در این حادثه ۲۶ نفر مصدوم شدند که ۲۵ نفر مرخص شده‌اند و یک نفری بستری است، خادم این حرم مطهر است که تمام اندام‌های داخلی وی مانند کبد، طحال، پانکراس، روده و ... به دلیل اصابت گلوله در ناحیه مختلف شکم و قفسه سینه آسیب دیده‌اند.

شریفی سطح هوشیاری این مجروح را هم حدود ۵ عنوان کرد و افزود: تیم درمان ما برای افزایش هوشیاری وی تلاش خود را به کار گرفته‌اند و اگر آسیب وارد شده دائمی نباشد، هوشیاری بازخواهد گشت.

برگزاری یادواره شهدای سلامت در شیراز
حسین صمصام، رئیس بسیج جامعه پزشکان فارس نیز پرستاری از مشاغل موثر و اثربخش دانست و بیان کرد: پرستاران نشانه حضور قلب از سمت خدای متعال و مایه آرامش بیماران هستند.

وی با اشاره به وجود ۱۱ شهید مدافع سلامت در فارس از برگزاری یادواره شهدای سلامت در شیراز در هفته جاری خبر داد و گفت: این یادواره با عنوان «پروانه‌های عاشق» پنج‌شنبه برگزار خواهد شد.

عبدالعلی کریمی، معاون منابع انسانی استاندار فارس نیز در این مراسم با تأکید بر اینکه مدیون جامعه پرستاری هستیم، گفت: در بحران کرونا جامعه پرستاری و کادر درمان بار سنگینی بر دوش کشیدند. پرستاران ما دین‌مدار و اخلاق‌محور هستند و نوع‌دوستی و ایثار سرلوحه آنهاست.

کریمی بر لزوم افزایش تربیت کادر درمان و پرستار تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی باید در این خصوص اقدامات بیشتری انجام دهد تا در صورت حضور کادر درمان ما در کشورهای دیگر، مشکل و کمبودی نداشته باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار