معاون اول رییس جمهور به بختگان سفر کرد

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط‌ زیست کشور برای شرکت در بزرگداشت روز جهانی تالاب‌ها به شهرستان بختگان سفر کرد.
کد خبر: ۱۰۲۶۴۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷ 03 February 2022

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: علی سلاجقه در سفر به استان فارس از روند احیای تالاب بختگان بازدید کرد و در همایش روز جهانی تالاب‌ها هم حضور خواهد داشت.

کنفرانس بین المللی روز جهانی تالاب به میزبانی شهرستان بختگان با حضور معاون رییس جمهور و نماینده برنامه عمران ملل متحد ۱۴ بهمن‌ماه در شهرستان بختگان برگزار می‌شود.

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان فارس گفت: این گردهمایی بزرگترین رویداد روز جهانی تالاب‌های کشور است که در جریان آن قهرمانان تالاب‌ها انتخاب خواهند شد.

حمید ظهرابی گفت: شعار امسال روز جهانی تالاب‌ها «تالاب‌ها را ارج نهیم، مدیریت کنیم، احیا کنیم و دوست بداریم است که در سال‌های اخیر خشکسالی و توسعه ناپایدار در حوضه‌های تالابی صدمات جبران ناپذیری را به تالاب‌های استان وارد کرده است.

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان فارس گفت: تالاب پریشان به شدت تحت تاثیر برداشت منابع آب زیرزمینی است و سطح سفره‌های آب ١٣ متر پایین‌تر از سطح دریاچه است.

روز جهانی تالاب‌ها برای اولین بار در سال ۱۹۹۷ جشن گرفته شد و تا کنون ۲۵ عنوان شامل ٣٦ تالاب از ایران در لیست تالاب‌های کنوانسیون رامسر قرار گرفته که ۲ عنوان (ارژن – پریشان و نیریز- کمجان) شامل ۵ تالاب (ارژن، پریشان، طشک، بختگان و کمجان) از فارس هم در این لیست قرار دارند.

نی ریز – کمجان یکی از سایت‌های استان فارس شامل مجموعه تالاب‌های طشک، بختگان و کمجان از ۱۹۹۰/۷/۴ (۱۳۶۹/۴/۱۳) در لیست مونترو یا لیست قرمز قرار گرفته یعنی این تالاب‌ها در معرض تغییرات اکولوژیکی بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار