مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در نشست خبری با خبرنگاران:
مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد از آمادگی آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد برای استقبال از ماه مهر و آغاز سال تحصیلی بر مبنای الگوی فعالیت آموزشی و تربیتی مدارس درشرایط بیماری كووید (19 ) برای سال تحصیلی 1401- 1400 خبر داد.
کد خبر: ۹۹۵۹۵۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۴ 23 September 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، کورش دلشاد در نشست با حبرنگاران با تبریک هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی به فرهنگیان و دانش آموزان در تشریح فعالیتهای پروژه مهر درآموزش وپرورش شهرستان بویراحمد گفت : والدین با توجه به شرایط کرونایی باید ارتباط تنگاتنگی با مدارس و معلمان داشته باشند و مشارکتشان را در فعالیت تحصیلی فرزندان خود بیش از گذشته کنند.
وی افزود: بازگشایی مدرسه‌ها یکی از رویدادهای مهم به شمار می‌رود که درجامعه و زندگی مردم بسیار تاثیرگذار است و دوربودن طولانی مدت دانش‌آموزان از مدرسه‌ها تبعات و آسیب‌های جدی به دنبال دارد.
دلشاد گفت:  آموزش از کرونا ضربه شدیدی خورد تجربه نشان داده که حضور دانش‌آموزان در مدرسه نقش بی بدیل و انکار ناپذیری در موفقیت دارد.
وی یکی از آسیب های جدی وارد شده به دانش آموزان پس از شیوع ویروس کرونا را تعطیلی بلند مدت مدارس و جایگزینی آموزش غیرحضوری و آنلاین ذکر کرد و افزود: دانش آموزان به سبب دوری از مدرسه آسیب های جدی فراوانی دیده اند به طوری که شاهد افت شدید آموزشی هستیم.
آموزش حضوری و بازگشایی مدارس به شکلی آرام، تدریجی و با رعایت ایمنی و سلامت دانش آموزان
مدیر آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد با اشاره به اینکه مهمترین دغدغه و اولویت نظام تعلیم و تربیت بازگشایی مدارس است،افزود : آموزش حضوری و بازگشایی مدارس به شکلی آرام، تدریجی و با رعایت ایمنی و سلامت دانش آموزان، در دستور کاری قرار دارد تا دغدغه خانواده ها، فرهنگیان و مسئولان در این باره کاهش یابد
وی یکی از آسیب های جدی وارد شده به دانش آموزان پس از شیوع ویروس کرونا را تعطیلی بلند مدت مدارس و جایگزینی آموزش غیرحضوری و آنلاین ذکر کرد و افزود: دانش آموزان به سبب دوری از مدرسه آسیب های جدی فراوانی دیده اند به طوری که شاهد افت شدید آموزشی هستیم.
وی گفت: از نظر آمار رسمی بالاترین یادگیری با حضور دانش‌آموزان در مدارس است و با وجود همه امکانات و فضای مجازی تنها ۲۴ درصد یادگیری به صورت غیر حضوری محقق می‌شود.
حاکمیت به دنبال حضوری کردن مدارس است

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد ادامه داد: مشکلات زیادی برای دانش‌آموزان از جمله کم تحرکی و استفاده زیاد از تلفن همراه و برخی از آسیب‌های اجتماعی ایجاد شد و از همین رو حاکمیت به دنبال حضوری کردن مدارس است.
دلشاد افزود: وظیفه ما حفظ سلامت دانش آموزان و فرهنگیان اولیا و عوامل اجرایی است توجه جدی به سلامتی دانش آموزان داریم و تعلیم و تربیت با کیفیت در مرحله بعد از سلامتی قرار دارد.
وی گفت: از مشکلات موجود که باید اقناع عمومی شود تلاش و همکاری بیش از پیش اولیای دانش آموزان است که باید در این شرایط حساس مسئولیت پذیری بیشتری داشته و رابطه تنگاتنگی با مدرسه و معلم داشته باشند.

واکسیناسیون ۹۹ درصد فرهنگیان بویراحمد

دلشاد افزود: در خصوص واکسیناسیون ۹۹ درصد فرهنگیان بویراحمد مرحله اول را تزریق کردند که شبکه بهداشت شهرستان همکاری خوبی داشته و در نوبت دوم هم کار خوبی انجام شده و تا کنون ۳۹۸۴ همکاری فرهنگی دز دوم خود را تزریق کردند که بالای ۸۵ درصد را شامل می‌شود بعضی‌ها هم بیماری کرونا داشتند که نتوانستند تاکنون واکسن دریافت کنند.
وی در خصوص پروژه مهر گفت: ابر پروژه‌ای به نام پروژه مهر داریم قبلا ۵ کمیته داشت که یک کمیته سلامت نیز به آن اضافه شد امسال کمیته‌ای به نام کمیته فضای مجازی و تولید محتوا داریم.
دلشاد افزود: در سازماندهی کار خوبی انجام شد اما در فضا و تجهیزات مشکل داریم کل فضای ما 459 فضا بوده که ۱۶۱ فضا مستعمل، ۱۱۵ فضا تخریبی، ۴۰ فضا کانکسی و ۴۳ فضا اجاره ای و ۱۲۵ فضای نوساز داریم و فضاهای آموزشی مورد استفاده ما ۳۶۹ فضا است و بیشترین مشکل و چالش ما در شهر ستان بویراحمد فضاست.

ابراز نگرانی رئیس آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد از وضعیت فضای آموزشی

دلشاد به چلش بزرگ آموزش وپرورش اشاره کرد و گفت: یک هفته بعد از انتصاب در جلسات مختلف به صراحت اعلام کردم که مشکل جدی در فضاها داریم زیرا آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد ۷۰ هزار دانش آموز دارد که ۴۰ درصد کل دانش‌آموزان استان را شامل می‌شود و متاسفانه باید گفت ۴۳ فضای استیجاری داریم به این معنا که باید ۴۳ فضای جدید ساخته شود.

این مسئول با بیان اینکه از گذشته نیازسنجی صورت نگرفته، گفت: یکی از مشکلات این است که نسبت به جمعیت دانش آموزی نیازسنجی صورت نگرفته که در خود شهر و اطراف کمبود شدید فضا داریم از نجف آباد تا تلخسرو و سرابتاوه با ۱۶ هزار نفر جمعیت به عنوان بزرگترین روستای کشور و سروک و مهریان، مادوان و بلهزار و گوشه و مزدک مشکل جدی فضا داریم.
وی گفت: در حوزه تجهیزات نیز مشکلات زیادی دارد اما این مشکلات نسبت به فضا قابل حل است تعداد پنج هزار صندلی دسته دار و تعداد 2000 نیمکت کم داریم که مکاتباتی را داشته ایم تعداد زیادی صندلی آموزگار، وایت برد و همچنین دستگاه کپی و لپ تاپ نیاز داریم.

7 هزار دانش آموز کلاس اولی در سال تحصیلی روانه مدرسه می شوند
دلشاد در خصوص ثبت نام دانش آموزان گفت: کار خوبی انجام شده به جز عده معدودی بقیه ثبت نام کرده‌اند در ابتدایی تعداد 7 هزار دانش آموز کلاس اولی خواهیم داشت و در کل دانش‌آموزان ما ۳۳ هزار نفر است که با غیرانتفاعی ها ۳۵ هزار نفر خواهند شد در متوسطه اول در پایه هفتم ۴۷۵۹ دانش آموز پایه هشتم ۱۸۲۱ دانش آموز در پایه نهم ۴۷۳۱ دانش آموز در متوسطه دوم بیش از ۱۰ هزار نفر دانش آموز داریم در فنی حرفه ای تعداد ۳۰ هنرستان با ۵۷ رشته تحصیلی داشته و جمع کل هنرجویان ما ۱۹۳۲ نفر می‌باشند.
دلشاد ادامه داد: تعداد مدارس غیر انتفاعی ۷۵ مدرسه و تعداد دانش‌آموزان در این مدارس ۱۲ هزار و ۶۰۰ نفر که ۱۸ درصد کل دانش آموزان شهرستان را تشکیل می‌دهند و از مشکلات ما این است که سال گذشته دانش آموزان زیادی از مدارس غیر دولتی به مدارس دولتی روی آوردند که معضل بزرگی را ایجاد کرد.

وی در خصوص چگونگی تحصیل  دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید گفت: ملاک عمل ما در سال تحصیلی جدید الگوی فعالیت آموزشی تربیتی مدارس در شرایط بیماری کرونا و هماهنگی با ستاد ملی کروناست تا تعلیم و تربیت حرکت موزون داشته باشد و اولیا باید مشارکت جدی داشته باشند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد به نحوه تحصیل در سال تحصیلی جدید اشاره کرد و گفت: مدارس به سه گروه برای بازگشایی تقسیم شدند اصل بر این است که دانش‌آموزان به صورت حضوری تحصیل کنند چون در مدرسه به غیر از آموزش وظیفه کارهای فرهنگی و تربیتی را نیز بر عهده داریم.

وی گفت: در گروه اول که خود به دو دسته تقسیم می‌شوند دسته اول تمامی مدارسی که جمعیت آنها زیر ۱۵ نفر است در مناطق روستایی و عشایری با رعایت دستورالعمل ۰۶ و با فاصله گذاری یک و نیم متری و با مساحت ۲.۲۵ با ماسک و با تهویه باید حضوری شرکت کنند.

دلشاد افزود: دسته دوم دانش آموزان مدارس کمتر از ۳۰ دانش آموز باید دو گروه تشکیل دهند و یک روز در میان هر گروه به مدرسه بیاید آموزش های دیگر هم در کنار آن باشد و از تدریس غیر حضوری نیز استفاده کنند.

وی افزود: مدارس زیر ۳۰۰ نفر و بالای ۳۰۰ نفر دانش آموز هستند که از ابتدای مهرماه فعالیت های آموزشی و پرورشی آنها در شبکه شاد برقرار است فرم خود ارزیابی و چک لیست بهداشتی شماره یک دارند که مدیر آمادگی برای بازگشایی مدارس را با بررسی همه جوانب اعلام می‌کند و باید در شورای مدرسه و در شورای سلامت مدرسه تصویب شود در کمیته پروژه مهر شهرستان هم بررسی گردد و مورد تصمیم گیری قرار گیرد.

وی گفت: خوشبختانه همه مدارس ما آمادگی لازم را برای این کار دارند اگر اولیا هماهنگ باشند و همکاری کنند و آمادگی داشته باشند با رعایت کلیه دستورالعمل های ۰۶ در نیمه دوم آبان ماه به صورت ترکیبی آموزش انجام می‌شود.

این مسئول یادآور شد: کار سخت و سنگین است تصور ذهنی این است که معلمان کاری نکردند اما این دوره ویروس کرونا کار معلمان را بسیار سخت‌تر کرده است.

دلشاد همچنین به برخی از مشکلات مدارس اشاره کرد و گفت: علاوه بر فضاها و کمبود فضا و فضاهای استیجاری بیش از ۸۰ مدرسه ما  مشکل سرویس بهداشتی دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار