دکتر «بهرام عین‌اللهی»، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عصر پنجشنبه به منظور بررسی آخرین وضعیت اپیدمی کرونا در استان وارد همدان شد.
کد خبر: ۹۹۴۳۱۸
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۰ 16 September 2021
دکتر «بهرام عین‌اللهی»، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عصر پنجشنبه به منظور بررسی آخرین وضعیت اپیدمی کرونا در استان وارد همدان شد.

به گزارش تابناک همدان، به نقل از ایرنا، بازدید از بیمارستان فرشچیان و روند واکسیناسیون در تالار قرآن شهر همدان از جمله برنامه‌های وزیر بهداشت در این سفر است.

همچنین دکتر «بهرام عین‌اللهی»، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه این سفر در ستاد کرونا استان همدان در محل استانداری حضور می‌یابد.

ستاد پیشگیری، هماهنگی و مقابله با ویروس کرونا در آغازین روز‌های اپیدمی این ویروس و به دنبال ثبت نخستین مرگ ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ در ۲۶ بهمن سال ۹۸ با دستور استاندار همدان و به منظور استفاده از توان و ظرفیت همه نهاد‌های مسوول برای پیشگیری از بروز و شیوع ویروس کرونا در چهارم اسفند ماه ۹۸ تشکیل شد.

دانشگاه علوم پزشکی همدان به عنوان متولی بخش سلامت برای رویارویی با بیماری کووید ۱۹، سه نقشه راه ترسیم کرد که ابتدا استفاده از ظرفیت ۷۰۰ تخت، سپس یک هزار و ۵۰۰ و در ادامه ۲ هزار و ۴۰۰ تخت بود.

این دانشگاه همچنین برای مقابله با این ویروس علاوه بر اطلاع رسانی و توصیه مکرر به رعایت اصول بهداشتی، جنگ با کرونا را از خانه بهداشت آغاز کرد همچنین با رسیدگی به حال بیماران در کلینیک‌ها سعی در مدیریت بهتر بیماری و کاهش ورودی به بیمارستان‌ها را داشت.

راه اندازی سامانه ۳۱۴۳ با ۶۰ خط تلفن برای مشاوره به شهروندان، پیش بینی بخش‌هایی برای قرنطینه بیماران، تشکیل ستاد کرونا در شهرستان ها، بخش‌ها و حتی روستا‌ها با حضور اعضای شورا اسلامی، دهیار بهورز و امام جماعت و انتخاب بیمارستان سینا به عنوان مرکز بستری بیماران کرونایی نخستین فعالیت‌های صورت گرفته پس از اپیدمی کووید ۱۹ در این استان بود.

با توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته تاکنون اجازه داده نشده که بیمار کرونایی بدون تخت باقی بماند بلکه تمامی بیماران حتی بخشی از بیماران کرونایی ساکن در خارج از استان، در بیمارستان‌های استان همدان پذیرش و مداوا شدند.

شدت و ضعف ویروس، ناشی از رعایت پروتکل‌های بهداشتی و طغیان‌های صورت گرفته در مناطق شهری و روستایی سبب شد که همدان رنگ‌های مختلف سفید، آبی، زرد، نارنجی و قرمز کرونایی را تجربه کند و هم اینک نیز از ۱۰ شهرستان استان همدان ۲ شهرستان تویسرکان و فامنین در وضعیت نارنجی و مابقی در وضعیت قرمز هستند.

از ابتدای اپیدمی ویروس کرونا تاکنون مجموع بیماران بستری مثبت به ۲۶ هزار و ۶۴۳ و بیماران سرپایی مثبت به ۸۱ هزار و ۲۶۲ نفر در استان همدان رسید همچنین ۲ هزار و ۷۴۸ نفر به علت ابتلا به این ویروس جان باختند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار