مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه هر چقدر مراجعات غیرضروری را کاهش دهیم باعث کاهش هزینهها میشویم که به نفع کشور و مردم است عنوان کرد: با مدیریت هزینهها میتوان آن هزینه را در جاهای ضروری مصرف کرد و خدمات بهتری هم ارائه داد و از بروز بسیاری از مشکلات نیز جلوگیری کرد.
به گزارش
تابناک همدان، سعید فرجی با اشاره به اینکه مردم باید توجه خاصی به بیمه سلامت خود داشته باشند و قبل از وقوع بیماری اقدام به ثبتنام کنند تا از خدمات بیمه سلامت بهرهمند شوند افزود: ممکن است افراد با هزینههای سنگین جراحی مواجه شوند در حالی که اگر بیمه باشند بخش قابل توجهی از هزینهها را بیمه پرداخت میکند.
وی یادآور شدند: به منظور رفاه حال بیمه شدگان و کاهش مراجعات حضوری، سازمان بیمه سلامت اقدام به راه اندازی سامانه خدمات غیرحضوری شهروندی با قابلیتهای ذیل نموده است:
۱) احراز هویت بیمهشده براساس شماره ملی و شماره موبایل
۲) امکان مشاهده اطلاعات هویتی و بیمهای (نام، نام خانوادگی، شماره ملی، عکس، جنسیت، سن، صندوق بیمهای و تاریخ اعتبار بیمه)
۳) امکان مشاهده و تغییر عکس و تمدید اعتبار بیمه برای بیمهشدگان سازمان با ۴۰ روز مانده به پایان اعتبار
۴) امکان مشاهده کلیه نسخ (شامل نام پزشک و کد رهگیری)
۵) امکان مشاهده ریز نسخه شامل خدمات تجویزی و خدمات ارائه شده.
لازم به ذکر است، امکان دسترسی به سامانه خدمات غیر حضوری بیمه سلامت برای کلیه شهروندان با آدرسهای زیر امکان پذیر میباشد:
http://www.bimehsalamatiranian.ir
https://eservices.ihio.gov.ir/esc/
https://eservices.ihio.gov.ir/isc/
مدیر کل بیمه سلامت استان همدان اشاره کرد: بیمه شدگان گرامی میتوانند بدون نیاز به مراجعه حضوری، هرگونه سوال و یا مشکلی در خصوص خدمات بیمه سلامت را از طریق سامانه تلفنی ۱۶۶۶ به صورت شبانه روزی پیگیری نمایند.