فرماندار همدان: دستورالعمل اقدامات احتیاطی آستانه فصول سرما در شهرستان همدان ابلاغ شد.
کد خبر: ۹۹۴۱۱۳
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۶ 15 September 2021
فرماندار همدان: دستورالعمل اقدامات احتیاطی آستانه فصول سرما در شهرستان همدان ابلاغ شد.

به گزارش تابناک همدان، محمد علی محمدی در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان همدان از ابلاغ دستورالعمل اقدامات احتیاطی آستانه فصول سرما ستاد مدیریت بحران کشور خبر داد و گفت: این دستورالعمل دارای ۲۴ بند است که دستگاه‌های اجرایی ذیربط باید طبق وظایف تعیین شده نسبت به انجام امور محوله اقدام نمایند.

فرماندار همدان با تاکید بر ضرورات شناسایی مناطق پر ریسک و اولویت دهی به اینگونه منطق در برنامه کاری مدیریت بحران افزود: بخشداران در بخش‌های مرکزی و شراء و شهرداران در شهر‌های همدان، مریانج، جورقان و قهاوند نقشه مناطق پر ریسک را در حوزه مسئولیتی خویش تهیه کنند.

وی خواستار آمادگی دستگاه‌های امدادی و خدماتی بویژه هلال احمر، شهرداری و دهیاری‌ها شد افزود: ضمن پیش بینی مکان‌های مناسب به منظور اسکان موقت و ارایه خدمات امدادی به آسیب دیدگان احتمالی باید تجهیز و دپوی اقلام ضروری مورد نیاز در این اماکن انجام شود.

محمدی اضافه کرد: شهرداری و حمل و نقل جاده‌ای ضمن پیش بینی و آمادگی تجهیزات و ماشین آلات تخصصی مورد نیاز نسبت به هماهنگی، تقسیم کار و بهره گیری از امکانات بخش خصوصی در زمینه بحران‌های احتمالی ناشی از بارش‌های زمستانی اقدام نمایند.

وی در ادامه با اشاره به گزارش جهادکشاورزی در خصوص وضعیت تشکیل پرونده، پرداخت خسارت و بخشودگی‌های قانونی انجام شده و در دست اقدام برای خسارت دیدگان بخش کشاورزی تصریح کرد: ضمن تشکیل جلسه کارشناسی با بانک‌های عامل نسبت به پیگیری و پیشگیری از تضییع احتمالی حقوق خسارت دیدگان اهتمام شود.

فرماندار همدان در خصوص تخلیه نخاله‌های ساختمانی در حاشیه راه‌های فرعی و مسیر‌های روستایی نیز گفت: شهرداری باید چند نقطه به منظور تخلیه نخاله‌های ساختمانی جانمایی کند و تعیین صرفا یک نقطه و فاصله دار بودن آن از اقصی نقاط شهرستان منجر به افزایش این آسیب زیست محیطی شده است.

محمدی با اشاره به کاهش منابع آب شرب شهر همدان و اجرای طرح تامین آب اضطراری بیان کرد: اداره منابع آب علاوه بر چاه‌های موجود پیش بینی شده نسبت به تامین آب از چا‌های کشاورزی در فصول غیر زراعی پیگیری و برنامه ریزی کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار