کد خبر: ۹۹۴۰۰۴
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸ 15 September 2021
روزنامه وطن امروز نوشت: محمدحسن آصفری نایب‌رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس می‌گوید: وادادگی‌های دولت گذشته، زیاده‌خواهی‌هایی در غربی‌ها و آمریکایی‌ها به وجود آورد که اصلاح آن زمان می‌برد. متأسفانه آنقدر دولت گذشته در برابر سازمان‌های غربی و دولتمردان غربی کوتاه آمده بود که جبران آن و متوجه شدن آمریکایی‌ها نسبت به اصلاح رفتارهای‌شان زمان می‌برد، اما باید به آن‌ها بگوییم جمهوری اسلامی را تحت فشار قرار ندهند. استراتژی جمهوری اسلامی ایستادگی و مقاومت در برابر زیاد‌ه‌خواهی‌های غربی‌هاست، این در حالی است که آمریکایی‌ها و عمال آن‌ها فکر می‌کنند می‌توانند با صدور قطعنامه یا صدور برخی بیانیه‌ها مانند ۸ سالی که دولت حسن روحانی روی کار بود، کاری کنند باز هم جمهوری اسلامی درباره حقوق مسلم خود کوتاه بیاید.

آقای گروسی باید متوجه باشد دنیا دیگر به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعتماد ندارد، زیرا آن‌ها به جایگاه بی‌طرفی خود در دنیا خدشه وارد کردند.

اقدامات و رفتار‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سبب شده دنیا به آژانس بی‌اعتماد و بدگمان باشد. امروز آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای جمهوری اسلامی نهادی از مجموعه نهاد‌های آمریکا محسوب می‌شود و سیاست‌های زورگویانه و خصمانه ایالات متحده را دنبال می‌کند.

امروز سیاست غرب و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آن است که آژانس نقش پلیس خوب را بازی می‌کند و آمریکایی‌ها نقش پلیس بد را و به دنبال آن هستند با تهدید و صدور بیانیه و قطعنامه علیه جمهوری اسلامی، تهران را به عقب بازگردانند.

فرصتی که آمریکایی‌ها برای مذاکره داشتند دیگر قابل بازگشت نیست و اگر آن‌ها دنبال مذاکره با تهران هستند، باید بدانند جمهوری اسلامی هیچ پیش‌شرطی جز لغو همه تحریم‌های آمریکا و اروپا علیه ایران ندارد و آن‌ها باید بدانند در هیچ حوزه‌ای جز لغو تحریم‌ها مذاکره‌ای نخواهیم کرد. در پایان تاکید می‌کنم صدور بیانیه‌ها و اقدامات تهدیدآمیز غرب علیه جمهوری اسلامی نمی‌تواند مصوبه مجلس شورای اسلامی با عنوان «قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها» را کأن لم یکن کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار