پزشکان داوطلب از تکاپوی خود برای همراهی با کاروان بشردوستی هلال‌احمر همدان در طرح نذرآب۴ می‌گویند.
کد خبر: ۹۹۳۹۹۷
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰ 15 September 2021
زیر تیغ آفتاب، در گرمترین روز‌های سال در مرزی‌ترین نقطه جنوب شرقی کشور، آنچه اینروز‌ها نمایان است تلألو مهرورزی فرشتگان سرخ‌و‌سفید‌پوش هلال‌احمر است. 

به گزارش تابناک همدان، داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استان همدان اینروز‌ها میهمان سرزمین نخل‌های ریشه‌دار بلوچستان هستند.

زن و مرد آنچه در چَنته دارند را با خود به شهر سیب آورده‌اند تا در طَبَق اخلاص گذاشته و به هموطنان مهربانِ بلوچ خود هدیه کنند.


پزشکان داوطلب عضوی از این مجموعه هستند که در قالب کاروان سلامت معاونت امور داوطلبان هلال‌احمر همدان برای اجرای طرح نذرآب۴ به شهرستان سیب و‌سوران سفر کرده‌اند.

کاروان سلامت خدمات مختلفی به مردم این شهرستان ارائه می‌کند. از پزشک متخصص گرفته تا ماما، از چشم‌پزشک گرفته تا تکنسین دارو در این کاروان حضور دارد.

با آغاز به کار درمانگاه سیّار هلال‌احمر همدان در محل مرکز بهداشت شهر سیب شاهد مراجعه خیل زیادی از مردم منطقه برای برخورداری از خدمات درمانی و مهرورزی پزشکان برای ارائه هرچه بهتر این خدمات بودیم.

دکتر احمد روستایی یکی از این پزشکان است. او متخصص داخلی است و برای اولین بار است که به استان سیستان و بلوچستان سفر می‌کند.
دکتر روستایی در توضیح دلایل حضور خود در این کاروان بشردوستانه، گفت: کمی بعد از زلزله بم، سفری به این شهر داشتم، دیدن شرایط و نقصان برخی خدمات از جمله ناکافی بودن کادر درمانی با وجود طبع بلند مردم منطقه، باعث شد در دل آرزو کنم بعد از بازنشستگی، بتوانم سال‌هایی را در جنوب کشور بطور داوطلبانه خدمت کنم. چندهفته پیش که از هلال‌احمر همدان برای مشارکت در اجرای طرح نذرآب۴ در زمینه ویزیت رایگان با من تماس گرفتند، ناخودآگاه این عهد قدیمی که با خودم بسته بودم در دلم زنده شد.

این پزشک داوطلب از اینکه توانسته بود شرایط لازم را برای حضور خود در سیستان فراهم کند، بسیار ابراز خوشحالی کرد و افزود: با توجه به ساختار و شاکله جمعیت هلال‌احمر و موفقیت این نهاد در اجرای طرح‌های عام‌المنفعه مثل همین کاروان سلامت، انتظار می‌رود اعتبارات و بودجه بیشتری در اختیار آن قرار بگیرد، البته هلال‌احمر هم لازم است اطلاع‌رسانی بیشتری در جامعه پزشکی داشته باشد چرا که مطمئنم پزشکان زیادی هستند که علیرغم همه مشغله‌های کاری خود، برای خدمت داوطلبانه در مناطق محروم سر و دست می‌شکنند.




خدیجه ترک، دیگر عضو کاروان سلامت هلال‌احمری‌هاست که از شهرستان کبودرآهنگ با تیم استان همدان همراه شده است. او کارشناسی مامایی دارد و از پرسنل دانشگاه علوم پزشکی همدان است؛ پانزده سالی می‌شود که هلال‌احمر و خدمات داوطلبانه آنرا شناخته و هرجا که نیاز شده، به دعوت این نهاد مردمی لبیک گفته است.
از او نحوه همراهیش با تیم اعزامی هلال‌احمر همدان را پرسیدیم، با اشاره به دخترکش گفت: به هر شکلی که بود رضایتش را با همه بهانه‌گیری‌های کودکانه‌اش جلب کردم تا بتواند یک هفته دوری از مادر را تاب بیاورد و به منژل یکی از اقوام برود، اما سخت‌تر از راضی کردن دختر کوچولویم، پیدا کردن نیروی جایگزین برای محل کارم بود.

این بانوی داوطلب با اشاره به کرونا از لغو همه مرخصی‌ها و مأموریت‌های غیرضرور کادر درمان سخن گفت و افزود: با توجه به کمبود نیرو در بیمارستان‌ها، تلاش خیلی زیادی کردم تا بتوانم موافقت رئیس بخش را با مرخصی یک هفته‌ای و با همراهی با کاروان هلال‌احمر اخذ کنم.

ارائه خدمت از سوی کادر درمانی مستقر در درمانگاه سیار جمعیت هلال‌احمر استان همدان در شهر سیب، طی روز‌های آینده ادامه خواهد داشت، اما آنچه این خدمت را ماندگار می‌کند رازی است که در دل آن نهفته است.
به راستی چه سِرّی در پس پرده خدمت داوطلبانه به مردم مناطق کمتر برخوردار نهفته است که مادری، رنج دوری از جگرگوشه خود را به جان می‌خرد و عازم سفر به هزاران کیلومتر دورتر می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار