کد خبر: ۹۹۲۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۸ 08 September 2021

مدیر کل استاندارد استان همدان گفت: در ۵ ماه نخست سال ۱۴۰۰تعداد ۲ هزار و ۲۸۵ مورد از وسایل توزین در سطح استان همدان بازرسی و برچسب گذاری شده اند.
 
با توجه به رشد تکنولوژی در صنعت، به منظور کاهش تلفات، جلوگيری از هدر رفت مواد، افزايش سرعت و بالا بردن کيفيت محصولات توليدی براساس فرمولاسيون دقيق، سيستم های توزين ديجيتال جايگزين سيستم های توزين مکانيکی و ديگر سيستم های اندازه گيری حجمی و زمانی شده اند. از سيستم توزين در کارخانجات توليدی مواد شيميايی و بهداشتی، بچينگ خوراک دام و طيور، بتون، آسفالت، کود، رنگ و … استفاده می شود.
 
مدیر کل استاندارد استان همدان در گفتگو با تابناک همدان،  بیان کرد: یکی از وظایف سازمان ملی استاندارد نظارت بر وسایل توزین مورد استفاده در داد و ستد عمومی است که این نظارت هر سال یکبار باید انجام شود و در نهایت به نصب بر چسب صحت عملکرد منجرب می‌شود.


 محمد مددی  خاطر نشان کرد: وسایل توزینی که پلمپ شناسایی و بر چسب فاقد صحت عملکرد داشته باشند جمع آوری میشوند.


مددی در خصوص عملکرد اداره کل استاندارد در سال ۱۳۹۹ در حوزه‌ی آزمون وسایل سنجش مورد استفاده در داد و ستد عمومی گفت: این اداره کل با انجام ۵۵۰۴ مورد آزمون برنامه‌ی تکلیفی از سوی سازمان ملّی استاندارد ایران را به صورت کامل به ثمر رسانده است. 

مددی یاد آور شد: این کار توسط شرکت‌های تایید صلاحیت شده توسط سازمان ملّی استاندارد ایران انجام میپذیرد، که با ارائه کارت شناسایی معتبر به واحد‌های صنفی مراجعه کننده می‌شود.

مدیر کل استاندارد استان همدان در خواست کرد: مردم در هنگام مراجعه به واحد صنفی و مشاهده عدم نصب بر چسب معتبر بر روی وسایل توزین، گزارش تخلف را با تلفن ۱۵۱۷ واحد حقوقی اداره کل درمیان بگذارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار