دبیر جمعیت جانبازان استان همدان، گفت: این جمعیت در سه حوزه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی فعالیت دارد و مانند سایر احزاب در راستای اساسنامه خود فعالیت می‌کند و یکی از اهداف مهم جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی اجرای منویات رهبری در حوزه رفع موانع تولید و رونق اقتصادی است.
کد خبر: ۹۹۲۱۳۲
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲ 08 September 2021

جمعیت جانبازان یکی از احزاب و جمعیت‌های است که در اواخر دهه ۷۰ و اوایل دهه هشتاد به عنوان یک حزب سیاسی معرفی و در وزرات کشور به ثبت رسمی رسیده است و در استان همدان جمعیت جانبازان به همت سردارشهید حاج میرزا محمد سلگی در سال ۹۸ شکل گرفت و فعالیت خود را آغاز کرد و سال گذشته نیز مجوز فعالیت این حزب توسط استاندار همدان تایید و صادر شد.

دبیر جمعیت جانبازان استان همدان، گفت: این جمعیت در سه حوزه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی فعالیت دارد و مانند سایر احزاب در راستای اساسنامه خود فعالیت می‌کند.

 به گزارش تابناک همدان، محمود احدیان، به مناسبت هفته دولت در جمع خبرنگاران، افزود: جمعیت جانبازان به عنوان یکی از اعضای اصلی شورای ائتلاف در استان فعالیت دارد.

وی با اشاره به اینکه درحال حاضر کمیته‌ها و کار گروه‌های جمعیت جانبازان فعال هستند، خاطر نشان ساخت: مجوز رسمی این فعالیت‌ها از سوی استاندار همدان صادر شده و امروز به عنوان اولین نشست بعد از گرفتن مجوز در خدمت شما رسانه‌ها هستیم.

احدیان تصریح کرد: در حوزه اجتماعی رسیدگی و احصا مشکلات مردم در دستور کار ما قرار دارد خصوصا در حوزه صنعت و معدن و حوزه‌هایی که به اقتصاد و معیشت مردم مرتبط است، ورود پیدا کرده و طبق چارچوب قوانین حزبی و اساس نامه و مرام نامه ایی که داریم مشکلات را پیگیری و با در میان گذاشتن آن با مسولان مربوطه به وظایف ذاتی خود عمل می‌کنیم.

 وی با اشاره به تعداد و فعالیت‌های دفاتر شهرستان‌ها نیز گفت: در حال حاضر ۹ دفتر به جز دفتر درگزین در شهرستان‌ها فعالیت دارند که از آبان ماه سال گذشته دفاتر جمعیت شهرستان‌ها فعالیت خود را شروع کرده و با توجه به انتخابات در سال جاری فعالیتشان افزایش یافته و دفاتر جورقان و مریانج نیز نیمه اول مهر ماه راه اندازی خواهند شد.
 
احدیان در ادامه به مفاد و اهداف اساسنامه و مرامنامه جمعیت، اشاره کرد و یاد آورشد: یکی از اهدافی که در اساسنامه جمعیت دیده شده مطالبه گری و اجرای منویات رهبری است همانطور که مقام معظم رهبری در سخنان خود تاکید بر رسیدگی به مشکلات تولید و رفع موانع و معیشت مردم دارند ما نیز در این راستا گام‌هایی برداشته ایم.

وی با بیان اینکه ما اساسا دنبال اجرایی شدن منویات رهبری در مقاطع محتلف زمانی بوده و هستیم، افزود: در سال جاری ما در انتخابات دو هدف اصلی داشتیم که همانا حضور حداکثری مردم در پای صندوق و هدف دوم تلاش برای انتخاب کاندیدای اصلح برای ریاست جمهوری بود که این امر با فضل خداوند و پشتیبانی مردم حاصل شد.

دبیر جمعیت جانبازان اظهار داشت: در زمان انتخابات ما با اقشار مختلف مردم سرو کار داشتیم که یکی از این اقشار صنعتگران بودند که در بحث تولید و مشکلات خود خواستار رسیدگی به مشکلات بودند.
 
احدیان با بیان اینکه، اگر مطالبه گری هم داریم در جهت حل مسائل و مشکلات صنعتگران است، یاد آور شد: این مطالبات با مشارکت خود صنعتگران در راستای بهبود معیشت مردم انجام می‌شود.
 
وی در پاسخ به برخی شاعبه‌های ایجاد شده مبنی بر اینکه جشن‌هایی بعد از انتخابات و پیروزی آیت الله رییسی توسط جمعیت جانبازان برگزار شده است، گفت: ما موظف هستیم در مقابل کسانی که قدمی در راستای حمایت برداشته اند از آن‌ها قدردانی کنیم و قریب دو ماه بیش از ۲ هزار نفر در ستاد‌های آیت الله رییسی شبانه روز فعالیت داشتند و بعد از پیروزی در انتخابات و بعد از حماسه‌ای که مردم در مقابل هجمه‌های خارجی و داخلی آفریدند لوح‌های تقدیری تقدیم شد که هزینه‌های انجام شده توسط خود مردم پرداخت شد و ما فقط مدیریت کردیم که این جشن‌ها به خوبی برگزار شود.
 
احدیان دربخش دیگر سخنان خود در پاسخ به این سوال که آیا ایشان از گزینه‌های استانداری همدان هستند یا خیر؟، افزود:، با توجه به اختیاراتی که از سوی وزارتخانه به مجمع نمایندگان داده شده و لیستی را جهت انتخاب استاندار تهیه کرده اند، که گفته می شود نام بنده هم در این لیست قرار دارد که نشان از محبت نمایندگان دارد، ولی خروجی این لیست مشخص نیست و امیدواریم فردی متخصص و دلسوز در مسند استانداری قرار بگیرد چرا که خدمت کردن در نظام جمهوری اسلامی عین عبادت است فرقی ندارد کجا این خدمت انجام شود.

وی در ادامه از برگزاری جلسات متعدد با صنعتگران و احصاء مشکلات آن‌ها خبر داد و اظهار داشت: از آنجایی که صنعتگران در زمان انتخابات در کنار ما بودند ما هم بازدید‌هایی به صورت میدانی داشتیم و به صورت حضوری مشکلات این عزیزان را احصا کردیم.

احدیان با اشاره به اینکه در جمعیت جانبازان یک شورای راهبری تعریف کرده ایم، افزود: این شورا شامل دو گروه است که ۳۰ نفر درآن عضو هستند و گروه دوم نماینده دستگاه‌های ذیربط که مرتبط با مشکلات هستند در این شورا حضور دارند که به نوعی پشتیبانی کننده محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: لذا مشکلاتی که از طریق بازدید میدانی در شهرک‌های صنعتی احصا کرده ایم در جلساتی که برگزار می‌شود مطرح می کنیم و در این دو ماه گذشته ۱۸ جلسه برگزار کرده ایم که حدود ۱۰ جلسه آن در زمینه شناسایی افراد بوده و ۸ جلسه صرفا پیگیری مشکلات را در بر داشته است.

احدیان با بیان اینکه تاکنون ۵ کارخانه و واحد تولیدی که دارای مشکلات هستند در این شورا راهبری حضور پیدا کردند، خاطر نشان ساخت: صاحبان صنایع با حضور در جلسات شورای راهبری مشکلات واحد تولیدی خود را به اعضای شورا منتقل کردند و در مهرماه خروجی این جلسات را در هفته دفاع مقدس اعلام خواهیم کرد.
 
یکی از اهداف جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی اجرای منویات رهبری در حوزه رفع موانع تولید و رونق اقتصادی است

 وی تصریح کرد: به طور مثال برخی از این واحد‌های تولیدی بدهی به بانک‌ها داشتند و طی مکاتباتی که با مدیران قضایی و بانک‌ها داشتیم اقساط آن‌ها به ۶ ماه به تعویق انداخته شد.

دبیر جمعیت جانبازان با اشاره به اینکه به زودی با اتاق اصناف هم هماهنگی شده که بازدیدی از بازار خواهیم داشت، اظهار داشت: تا مستقر شدن مدیران دولت آقای رییسی مطالبه گری خواهیم کرد و مشکلات احصا شده به آن‌ها ارجاع و پیگیری خواهیم کرد و وظایف ذاتی و سازمانی جمعیت است که ادامه بدهیم و این مسایل رو پیگیری کنیم.

وی در خصوص فعالیت واحد خواهران جمعیت جانبازان نیز گفت: کارگروه واحد خواهران جمعیت توسط خانم سلگی همسر شهید سلگی راه اندازی شده و در انتخابات خرداد ماه خوب عمل کردند و برنامه‌های خود را در حال پیگیری و سازماندهی و ترمیم نیرو‌های خود هستند و واحد رسانه توسط خانم‌ها نیز تشکیل خواهد شد.

احدیان با بیان اینکه حضور ما درفعالیت‌های انتخابات ریاست جمهوری سال جاری ماموریتی از سوی شورای ائتلاف بود، افزود: همه فعالیت‌های ما در راستای اهداف شورای ائتلاف بوده و شورای ائتلاف مجموعه‌ای از سه گروه، اعضای دبیران جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی و جمعیت ایثارگران و جمعیت جانبازان به عنوان گروه دوم و معتمدین شهر و دیگر احزاب اصولگرا تشکیل شده است.

وی افزود: هر کدام از این گروه‌ها دارای ۲۵ نفر عضو است و تمامی فعالیت‌ها باهم هماهنگ بوده و در بین این اعضا اختلافات سلیقه‌ای وجود دارد، ولی اختلاف ریشه‌ای نیست و همه اقدامات در راستای هم افزایی انجام می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود انتخاب پرفسور زلفی گل به عنوان وزیر علوم را یک آورده حزبی دانست و اظهار داشت: یکی از کارکرد‌های احزاب سیاسی در جامعه تامین کردن مدیران سیاسی مورد نیاز جامعه در آینده است و یکی از وظایف ذاتی احزاب کادر سازی مسئولیت‌های سیاسی و اجرایی در سطح جامعه بوده و این کادرسازی با شناسایی افراد و یا پرورش افراد شکل می‌گیرد.

مسئول کارگروه اقتصادی جمعیت جانبازان نیز در این نشست، گفت: جانبازان حافظان انقلاب هستند و در هر برهه از زمان که ضرورت داشت این عزیزان ورود پیدا کردند و موجب صلابت نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و این‌ها یادگاران دفاع مقدس هستند.

 عسگری در ادامه با بیان اینکه دبیر جمعیت جانبازان همدان فردی دلسوز و توانمند است، افزود: ایشان تا به امروز کار‌های ارزشی فراوانی انجام داده و یکی از اقدامات ایشان این بود که زمانی که از مشکلات تولیدکنندگان مطلع شدند کارگروه مطالعات و تحقیق تشکیل دادند که بتوانند با بررسی مشکلات واحد‌های تولید از آن‌ها حمایت کنند.

وی تاکید کرد: تشکیل شورای راهبری سر آغاز شروع حمایت از تولید کنندگان و اصناف است که با گرد هم آمدن کارشناسان در این شورا موانع تولید شناسایی شده و به اطلاع مسئولین ذیربط رسیده می‌شود که این حرکت باعث ایجاد نشاط و دلگرمی برای تولید کنندگان است.
یکی از اهداف جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی اجرای منویات رهبری در حوزه رفع موانع تولید و رونق اقتصادی است
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار