مدیر عامل شرکت گاز استان همدان گفت: استان همدان به لحاظ ضریب نفوذ ۹/۹۹ درصد گاز طبیعی، جزء استان‌های سبز محسوب می‌شود.
کد خبر: ۹۸۶۱۸۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۸ 21 August 2021

مدیر عامل شرکت گاز استان همدان گفت: استان همدان به لحاظ ضریب نفوذ ۹/۹۹ درصد گاز طبیعی، جزء استان‌های سبز محسوب می‌شود.

 به گزارش تابناک همدان، عبدالله فیاض در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در سال ۸۸ استان همدان اولین استانی بود که توانست جشن پایان گاز رسانی به شهر‌های خود را داشته باشد، افزود: یکی از افتخارات شرکت گاز استان همدان گاز رسانی به ۳۱ شهر خود بوده است.

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۷ در بحث گاز رسانی به روستا‌ها رتبه اول را در کشور کسب کردیم، اظهار داشت: در حال حاضر تمام روستا‌های بالای ۲۰ خانوار دارای گاز هستند و استان همدان اولین استان سبز کشور شناخته می‌شود.
 
وی با اعلام اینکه ۱۰۰ درصد شهر‌ها و ۸/۹۹ درصد روستا‌های استان گاز رسانی شده است، یاد آور شد: تاکنون ۹/۹۹ درصد در سطح استان گاز رسانی انجام شده است.
 
استان همدان با ضریب نفوذ 99/9 درصد گاز طبیعی جز استانهای سبز است/ شرکت گاز همدان با کمترین هزینه ها مشترک می پذیرد

فیاض با بیان اینکه در حال حاضر در زمینه پایداری گاز فعالیت داریم، خاطر نشان ساخت: به دلیل قدمت بالای شبکه‌های گاز درفصول سرد سال به عنوان تنها توزیع کننده گاز در استان همدان، پایداری را افزایش میدهیم تا هیچگونه مشکلی در ارایه و توزیع گاز نداشته باشیم و به دنبال نوسازی ایستگاه ها‌ی گاز رسانی هستیم و ظرفیت ایجاد شده مربوط به سنوات گذشته است که بعد از بررسی شبکه‌ها هرکجا افت فشار داشته باشیم اصلاح ورفع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سال ۶۴ کلنگ گاز رسانی در همدان زده شد و به دلیل قدمت در شبکه گاز رسانی به دنبال نوسازی و بر طرف کردن فرسودگی هستیم. 

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان از انجام بیش از ۶۳ کیلو متر شبکه تغذیه و توزیع در سال جاری خبر داد و گفت: ۵۷ درصد از تعهدات تاکنون انجام شده است. 

فیاض در ادامه ضمن اشاره به هدف گذاری انجام حدود ۱۶۰ کیلومتری شبکه تغذیه و توزیع گاز در سطح استان همدان در سال ۱۴۰۰ افزود: تا کنون در مجموع شبکه توزیع و تغذیه گاز در استان همدان به ۹ هزار و ۵۸۱ کیلومتر رسیده است که از این میزان حدود ۳۴ درصد معادل سه هزار ۳۹۵ کیومتر به شهر‌ها و ۶۶ درصد معادل شش هزار ۱۸۶ کیلومتربه روستا‌ها اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه هر سال بالغ بر ۱۳ هزار الی ۱۵ هزار مشترک و متقاضی جدید بر تعداد مشترکین افزوده می‌شود، تصریح کرد: ما در سطح استان ۶۴۲ هزارمشترک داریم.

فیاض از گاز رسانی همه صنایع تا پایان سال ۱۴۰۲ خبر داد و افزود: هر ساله درخواست‌هایی از سوی صنایع استان داریم که طبق طرحی که بر اساس لیست شورای اقتصاد ارایه شده است این درخواست‌ها بررسی و رسیدگی شده و بر اساس همین طرح تا پایان ۱۴۰۲ همگی صنایع استان گاز رسانی خواهند شد.

 وی کل میزان مصرف گاز در استان همدان را ۶/۳ میلیارد متر مکعب در سال اعلام کرد و خاطر نشان ساخت: امسال نیز تا کنون یک میلیارد و سیصد و ۸۲ میلیون متر مکعب مصرف داشته ایم که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته یک میلیارد و ۱۴۶ میلیون متر مکعب بوده که ۲۳۵ میلیون متر مکعب افزایش داشته است.

فیاض با بیان اینکه در فصل گرما بخش صنعتی بیشترین مصرف را دارند، تصریح کرد: به طور مثال امسال مصرف گاز در نیروگاه شهید مفتح ۶۱۴ میلیون ۴۱۳ هزار ۵۱۴ متر مکعب بوده است که نسبت به سال گذشته حدود ۳۲۰ میلیون متر مکعب افزایش مصرف داشته است.

وی یاد آور شد: تلاش ما بر این است که نیروگاه شهید مفتح را از گاز بی بهره نگذاریم و به خاطر بحث آلایندگی که دیگر سوخت‌ها ایجاد می‌کنند سعی داریم که سهمیه‌ها را کاهش ندهیم و گا‌ها از سوی ستاد ملی گاز و وزارت نیرو سهمیه گاز مصرفی کاهش پیدا می‌کند که ما هم مجبور به کاهش هستیم.

مدیر عامل شرکت گاز استان، انشعابات گاز را ۱۰۶۵ مورد اعلام کرد و افزود: این میزان، افزایش ۶۰ درصدی داشته و از کل مشترکین ۳۵ درصد مشترکین روستایی و الباقی مشترکین شهری هستند.

فیاض با بیان اینکه ۳ هزار و ۳۸۶ مشترک صنعتی و کشاورزی کل و جزء در استان وجود دارد، یاد آور شد: ۴۳ هزار و ۹۱۱ مشترک تجاری و عمومی، ۵ مورد نیروگاه، ۴۸ جایگاه cng عمده مصرف کنندگان گاز در استان هستند.

وی کل مشترکین گاز استان را ۶۴۰ هزار ۳۷۴ مشترک اعلام کرد و اظهار داشت: از این تعداد ۵۹۳ هزار ۲۴ مشترک در بخش خانگی است.

فیاض در ادامه از خدمات غیر حضوری توسط دفاتر پیشخوان خبر داد و گفت: شرکت گاز دارای ۲۲ خدمت است که ۲۰ خدمت آن توسط دفاتر پیش خوان انجام می‌شود.

وی اشاره‌ای هم به حوادث و بیمه‌هایی که در سال از طرف ستاد ملی گاز منعقد می‌شود، داشت و افزود: امسال با بیمه تجارت نو قرار داد داریم که در محدوده شهری در قبوض مشترکین هر ماه ۲ هزار ریال برای مسکونی، و برای تجاری ده هزار ریال، برای واحد‌های مسکونی روستایی هزار ریال و تجاری روستایی ۵ هزار ریال از مشترکین اخذ و خسارات ناشی از گاز از این محل تامین می‌شود.
 
فیاض با بیان اینکه در سال گذشته ۵۷ مورد گزارش خسارت داشته ایم که ۵۲ مورد آن مورد تایید قرارگرفت، یاد آور شد: ۱۳ میلیون ۶۱ هزار و ۵۳۵ هزار ریال به مشترکین شهری و ۱۱ میلیون و ۶۱۶ هزار ریال به مشترکین روستایی خسارت پرداخت شده که متاسفانه ۱۱ مورد فوتی نیز گزارش شده است.

وی در بخش دیگر از سخنان خود به مطالبات شرکت گاز از مشترکین خود اشاره کرد و افزود: ۲۰۴ میلیارد تومان از مشترکین طلب داریم که این میزان ۷۲ میلیارد تومان در بخش خانگی، تجاری ۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان و صنعتی ۴۲ میلیارد، بخش عمومی ۲۹ میلیارد تومان، جایگاه‌های سی ان جی ۱۰ میلیارد تومان و کارخانجات سیمان ۱۳ میلیارد، فولاد ۳/۷ میلیارد و نیروگاه ۸/۹ میلیارد و ۱۲ و نیم میلیارد تومان از سایر بخش‌ها طلب داریم که در سنوات گذشته پرداخت نشده و باقی مانده است.

فیاض با اشاره به برخی مشکلات که شرکت گاز در وصول مطالبات خود از مشترکین دارد، خاطر نشان ساخت: مشکل اساسی که در حال حاضر در وصول مطالبات وجود دارد بحث شیوع ویروس کروناست که گا‌ها دستورالعمل‌هایی ابلاغ می‌شود که ملاحظاتی در زمینه وصول داشته باشیم.
استان همدان با ضریب نفوذ 99/9 درصد گاز طبیعی جز استانهای سبز است/ شرکت گاز همدان با کمترین هزینه ها مشترک می پذیرد
 
وی با بیان اینکه یکی از تمهیداتی که در راستای تسهیل پرداخت‌ها برای مشترکین و بدهی‌های آن‌ها داشته ایم بحث تقسیط است، افزود: مشترکین با اقساط می‌توانند بدهی خود را به شرکت پرداخت کنند.

مدیر عامل شرکت گاز استان همدان در ادامه افزود: با توجه به اینکه در فصول سرد سال موازنه تولید و مصرف بهم می‌ریزد بازرسی‌ها از سوی شرکت افزایش یافته و اخطار‌هایی به مشترکینی که الگوی مصرف را رعایت نکنند، داده می‌شود و حتی محدودیت و قطع گاز نیز خواهیم داشت و اولین محدودیت‌ها در جا‌هایی مانند نیروگاه‌ها و صنایع است که هر سال قبل از فصل سرما به این مراکز اعلام می‌کنیم که حتما سوخت دوم را تهیه کنند که در صورت اجبار قطع گاز سوخت جایگزین داشته باشند.
 
فیاض با اعلام اینکه در سال گذشته ۲۴ هزار و ۴۷۷ مورد بازرسی داشته ایم که ۶۶۶ مورد اخطار قطع گاز دریافت و ۴۴ مورد نیز منجر به قطع گاز شده است، تاکید کرد: بازرسی‌هایی که در سطح زمستان از ادارات صورت می‌گیرد در راستای صرفه جویی و بهینه مصرف کردن و رعایت الگوی مصرف گاز در ادارات است.

 وی در پایان یادآور شد: از سال ۹۳ تاکنون افزایش بهای گاز مصرفی نداشته ایم وحق امتیازات و انشعابات سالیان سال است که ثابت بوده و یکی از امتیازاتی که شرکت گاز نسبت به دیگر شرکت‌های خدمات رسان دارد، این است که با هزینه خیلی کم مشترک می‌پذیرید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار