شایعه تبانی و محکوم شدن تیم فوتبال پاس همدان از سوی کمیته اخلاق باعث شد تا عنوان پاکی از شعار همیشگی این تیم رخت ببندد و پرونده ناکامی‌ها با احکام سنگین فدراسیون تکمیل شود.
کد خبر: ۹۸۲۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱ 01 August 2021
شایعه تبانی و محکوم شدن تیم فوتبال پاس همدان از سوی کمیته اخلاق باعث شد تا عنوان پاکی از شعار همیشگی این تیم رخت ببندد و پرونده ناکامی‌ها با احکام سنگین فدراسیون تکمیل شود.

به گزارش تابناک همدان، به نقل از ایرنا هر چند در مظان اتهام قرار گرفتن پاس در پرونده تبانی برای نخستین بار نیست که اتفاق می‌افتد، اما این بار با احکام سنگین فدراسیون شاهد نقره داغ شدن تیم و تکمیل شدن پرونده ناکامی‌های چند سال اخیر بوده‌ایم.

پاس در یک دهه اخیر همواره جزو ناکام‌های بزرگ فوتبال کشور به شمار رفته و هیچ گاه نتوانسته لبخند را بر لبان هوادارانش لبریز کند.

تیمی که روزگاری قهرمانی در آسیا و لیگ برتر فوتبال کشور را یدک می‌کشید، اکنون غرق در تبانی و ناپاکی‌های فوتبال شده و جالب اینکه مسوولان اجرایی این استان نیز در برابر تخلف‌ها سکوت اختیار کرده‌اند.

سابقه درخشان پاس در تخلفات و تبانی

سریال تبانی و تخلفات اخلاقی در پاس مربوط به حالا نیست و یکبار در سال ۹۲ نیز این تیم با محکومیت کمیته انضباطی مواجه شد.

اردیبهشت ماه سال ۹۲ و در پایان مسابقات فوتبال دسته اول لیگ آزادگان کشور در فصل ۹۱-۹۲ که در ۲ گروه ۱۴ تیمی برگزار شد، احکام سنگین برای عاملان تبانی و تخلفات فوتبالی از سوی کمیته انضباطی فدراسیون صادر و پاس نیز جزو متخلفان نقره داغ شد.

اردیبهشت ماه سال ۹۲ و در پایان مسابقات فوتبال دسته اول لیگ آزادگان کشور در فصل ۹۱-۹۲ که در دو گروه ۱۴ تیمی برگزار شد، احکام سنگین برای عاملان تبانی و تخلفات فوتبالی از سوی کمیته انضباطی فدراسیون صادر و پاس نیز جزو متخلفان نقره داغ شد.

در همان دوره عبدالحمید رمضانی (مدیر عامل وقت باشگاه پاس همدان) و امید طیری (سرمربی وقت تیم فوتبال باشگاه پاس همدان) به پرداخت ۵۰ میلیون ریال جریمه نقدی و ۶ ماه محرومیت از تمامی فعالیت‌های مرتبط با فوتبال محکوم شدند.

همچنین علی خلفی (مسئول وقت روابط عمومی باشگاه پاس همدان) به پرداخت ۴۰ میلیون ریال جریمه نقدی و ۶ ماه محرومیت از تمامی فعالیت‌های مرتبط با فوتبال محکوم شد.

هر چند آن‌ها نسبت به حکم صادره اعتراض کردند، اما نتیجه‌ای در بر نداشت و پاس همچون تیم‌هایی نظیر شهرداری تبریز، یادآوران شلمچه و شهرداری یاسوج، شهرداری بندرعباس و بسیاری از تیم‌ها محکوم شد.

هم اینک پس از هشت سال از اتفاق‌های ناخوشایند آن زمان، پاس بازهم در گرداب تخلفات اخلاقی در فوتبال مواجه شده است.

هشت سال ناکامی پاس در نتیجه گیری حالا با مسایل غیراخلاقی و تبانی تکمیل شده است.

سکوت مسوولان در برابر تخلفات

احکام صادره از سوی کمیته اخلاق در خصوص پرونده پاس، بار مالی و فنی بسیار سنگین را به این تیم تحمیل کرده است.

جریمه ۵۰۰ میلیون تومانی تیم پاس در شرایطی است که این باشگاه هم اکنون بیش از سه میلیارد تومان بدهی دارد و در این سال‌ها نتوانسته نسبت به تسویه آن اقدام کند.

جریمه مالی و در کنار آن کسر ۶ امتیاز از فصل جاری و فصل آینده، خسارت سنگینی برای پاس محسوب می‌شود و هواداران از مسوولان می‌خواهند که با خاطیان برخورد قاطع داشته باشند.

جریمه ۵۰۰ میلیون تومانی پاس رقم کمی نیست که به سادگی از آن عبور شود بنابراین بهتر است که ضمن بررسی دقیق این موضوع، برخورد جدی صورت بگیرد.

پاس درفصل جاری لیگ دسته ۲ فوتبال کشور هزینه‌های سرسام آور مالی را همراه داشت و شاهکار آن کناره گیری بی‌سر و صدای مهدی پاشازاده از سرمربیگری تیم و دریافت مبلغ قابل توجهی از قراردادش بود.

موضوعی که عظیمی مدیرعامل پاس اعلام کرد که از این مربی در کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال شکایت شده و خواستار دریافت خسارت نیز شده‌ایم، اما در حد حرف باقی ماند و در عمل هیچ نتیجه‌ای تاکنون به دنبال نداشته است.

رییس کانون هواداران پاس نیز خواستار برخورد جدی با خاطیان پرونده تبانی پاس شد و افزود: نباید از این موضوع که به اعتبار تیم پاس لطمه جدی وارد کرده، به سادگی گذشت.

علی صمدی افزود: از مسوولان اجرایی استان می‌خواهیم که به این پرونده ورود کرده و اجازه ندهند پاس بیش از این گرفتار مشکلات شود.

وی اضافه کرد: جریمه ۵۰۰ میلیون تومانی پاس رقم کمی نیست که بی‌توجه از آن عبور کرد و می‌توان با این رقم بسیاری از بدهی‌های قبل را تسویه کرد.

صمدی خواستار پاسخگویی مدیران و مسوولان مرتبط با تیم پاس پیرامون اتفاق‌های پیش آمده شد و افزود: هواداران پیگیری جدی را در این پرونده خواهند داشت تا برخورد قاطع صورت بگیرد.

پاس اعلام ورشکستگی کند

سیروس رکنی از کارشناسان و پیشکسوتان فوتبال همدان در این باره می‌گوید: باتوجه به بدهی سه تا چهار میلیارد تومانی پاس و اینکه حدود ۷۰۰ میلیون تومان نیز در این حکم علیه این تیم صادر شده و افزون بر آن، ۶ امتیاز هم در فصل بعد باید از پاس کسر شود، بهتر است که اعلام ورشکستگی کند.

وی اضافه کرد: شرایط فعلی بسیار به ضرر تیم پاس است و جبران آن نیز بسیار سخت و حتی غیرممکن خواهد بود و در این وضعیت فوتبال همدان دچار ضرر زیادی می‌شود.

رکنی خاطرنشان کرد: پاس بودجه و ساختاری در اختیار ندارد که بخواهد این مشکل پیش آمده و بدهی‌های معوقه از سال‌های گذشته را تسویه کند بنابراین بهتر است که انحلال خود را اعلام کند.

پاس بودجه و ساختاری در اختیار ندارد که بخواهد این مشکل پیش آمده و بدهی‌های معوقه از سال‌های گذشته را تسویه بکند بنابراین بهتر است که انحلال خود را اعلام کند.

وی با انتقاد از احکام سنگین کمیته اخلاق نسبت به تیم پاس گفت: سوال اینجاست که آیا در دیگر لیگ‌های کشور چنین مباحثی اتفاق نمی‌افتد و فقط مخصوص لیگ ۲ است؟

رکنی خاطرنشان کرد: فدراسیون آگاهی کامل داشته که امسال پاس با چه مشکلاتی وارد لیگ شده بنابراین باید لایحه اعتراضی قابل قبولی را به کمیته اخلاق ارایه داد و در آن متذکر شد که اگر حکم همین است ما نیز تیم را ورشکسته اعلام می‌کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار