مدیر عامل شرکت شاد چین نگین خاور میانه گفت: با استفاده از تسهیلات بانک این مجموعه فعال شده است لذا مانیز برای حمایت از اقشار آسیب دیده از نیروهای رای باز برای همکاری دعوت کردیم.
کد خبر: ۹۸۱۴۶۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۸ 27 July 2021

مدیر عامل شرکت شاد چین نگین خاورمیانه گفت: با استفاده از تسهیلات بانک این مجموعه فعال شده است لذا مانیز برای حمایت از اقشار آسیب دیده از نیروهای رای باز برای همکاری دعوت کردیم.
 

به گزارش تابناک همدان، در بازدید خبرنگاران از شرکت شاد چین نگین خاورمیانه، رییس شعبه مرکزی بانک ملی همدان گفت: بانک‌ها علاقه‌ای به تملیک واحد‌های صنعتی و بنگاه‌های فعال ندارد، اما مجموعه‌ای که در حال حاضر با عنوان "شرکت شاد چین نگین خاورمیانه" فعالیت می‌کند، ابتدا توسط مجموعه دیگری فعالیت خود را در زمینه محصولات و فرآورده‌های لبنی در سال ۸۶ با استفاده از تسهیلاتی قریب به ۱۰ میلیارد ریال که از محل بنگاه‌های زود بازده اخذ کرده بود آغاز کرد، اما در ادامه متاسفانه مجری به تعهدات خود عمل نکرد و بانک ناچار به تملیک شد.

محمد رحیمی موفق افزود: مجموعه در غالب اجازه به شرط تملیک با حداقل مبلغ به شرکت شاد چین نگین خاورمیانه که در حوزه تهیه شیر عسلی فعالیت میکند واگذار شد.
 
اجاره به شرط تملیکی باعث فعالیت رای باز‌ها شد

لازم به ذکر است، اجاره به "شرط تملیک" عقد اجاره‌ای است که در آن شرط می‌شود، مستأجر (مشتری) در پایان مدت اجاره در صورت عمل به شرایط مندرج در قرارداد، عین مورد اجاره (مستاجره) به عنوان مثال یک ملک را تملیک نماید. این تسهیلات جهت گسترش امور تولیدی در بخش‌های (صنعتی و معدنی، کشاورزی، ساختمانی و خدمات) و برای خرید اموال منقول و غیر منقول پرداخت می‌شود.


پریسا آقاجانی مدیر عامل شرکت شاد چین نگین خاورمیانه در ادامه گفت: اولین تولید کننده در خاورمیانه هستیم که در زمینه تولید شیر عسلی فعالیت می‌کنیم، محصولی که در این مجموعه تولید می‌شود قریب به چهار دهه از کشور‌های سنگاپور و مالزی وارد کشور می‌شود، سال ۹۶ که یک سری از اقلام به عنوان کالا‌های غیر ضرور شناخته شد با قرار گرفتن این محصول در زمره اقلام غیر ضرور  ورود آن ممنوع اعلام شد، بنابراین در ثبت سفارش محدودیت‌هایی ایجاد شد که این امر موجب راه اندازی خط تولید این محصول برای مصرف داخلی شد، لذا به دنبال کارخانه‌های مختلفی بودیم که نیازی نباشد از ابتدا اقدام به ساخت سوله و تجهیز دستگاه باشیم که با سرکشی در استان‌های مختلف در نهایت توانستیم این موقعیت را در همدان کسب کنیم.

وی ادامه داد: در ابتدای فعالیت که واردات ممنوع بود خلاء بزرگی در بازار به وجود آمد و طبق خلا بازار ظرفیت تولید بیشتر از توان مجموعه بود که توانستیم با فعال نگهداشتن مجموعه در دو شیفت کاری این نیاز بازار را مرتفع کنیم.

مدیر عامل شرکت ادامه داد: از خوزستان به همدان آمدیم و برای اینکه روند کار تسریع یابد به دنبال واحد تولیدی بودیم که شرایط لازم را برای آغاز کار خود داشته باشد لذا واحد مورد نظر باید واحد لبنی می‌بود که مدت زمان کمتری برای کسب پروانه‌های مورد نیاز طی شود و هر چه زود شروع به تولید کنیم.

آقاجانی اشاره کرد: با همکاری بانک ملی این واحد با شرایط اجاره به شرط تملیک واگذار شد و با پیش پرداخت اولیه توانستیم نصب دستگاه‌ها را شروع کنیم که این امر در تسریع کار‌ها تاثیر بسزایی داشت و همین امر موجب اخذ مجوز‌های لازم در بازده زمانی کوتاه مدت شد و کالای تولیدی خیلی زود وارد بازار مصرف شد و با شرایط خوب بازار و استقبال مردم مواجه شدیم که در روند پیشرفت کار تاثیرگذار بود.

 
اجاره به شرط تملیکی باعث فعالیت رای باز‌ها شد
 
اینجا رای باز بودن معیار همکاری است 

وی گفت: در این واحد تولیدی ۳۸ نفر نیرو به صورت مستقیم در حال فعالیت هست که این تعداد نسبت به گذشته بیشتر شده است، در مجموعه نیرو‌های رای باز فعالیت دارند، زیرا هدف حمایت از اقشار آسیب دیده‌ای بود که به دلیل مشکلات قبلی شرایط کار نداشتند لذا با کمک سازمان حمایت از زندان نیرو‌هایی جذب شدند.

آقاجانی اشاره کرد: افراد رای بازی که در این مجموعه کار می‌کنند در سال اول میزان حقوق یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود، سال دوم افزایش ۳۰۰ هزار تومانی داشت و امسال این مبلغ به دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید با این که این افراد از خدمات رفاهی و اجتماعی محروم بودند و نباید بیمه می‌شودند، اما ما بقی حقوق طبق تعرفه قانون کار به حساب خانواده آن‌ها واریز می‌شود و همه مزایا به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

مدیر عامل شرکت شاد چین نگین خاورمیانه گفت: محصولات تولیدی بیشتر در قنادی و کافه‌ها استفاده می‌شود البته فقط مخصوص استفاده در این صنوف نیست و برای استفاده شخصی نیز کاربرد دارد روند تولید محصول به ظاهر ساده است، اما واقعا سخت است با همه این شرایط افتخار می‌کنیم که توانستیم تولید کنیم و دربازار جایگاه خود را پیدا کنییم.


وی اشاره‌ای به صادرات کرد و گفت: محصولی که دربازار‌های داخلی عرضه می‌شود صادر هم می‌شود با این تفاوت که در صادرات قیمت محصول پایین‌تر است، صرفا برای اینکه سرمایه در گردش خوبی را تامین می‌کند به کشور‌های عراق، افغانستان، پاکستان و لبنان صادر می‌کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار