سخنی با رئیس جمهور منتخب:
عین اله حسین زاده*
کد خبر: ۹۷۸۶۴۹
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۱ 14 July 2021

انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خردادماه امسال با شرکت مردم برگزار و حضرت آیت الله ابراهیم رئیسی با کسب بیشترین آرای نسبت به بقیه کاندیدا‌ها به عنوان رئیس دولت سیزدهم انتخاب گردید. با توجه به زمان یه ماهه و اندی برای تشکیل دولت آینده، انتظارات بسیاری از رئیس جمهور منتخب وجود دارد تا با همفکری و مشورت گرفتن از نیرو‌های طیف‌های مختلف بتواند ترکیب کابینه را از نیرو‌های متخصص و کاردان انتخاب نماید که البته توجه به نیرو‌های جوان و گماردن نیرو‌های جوان در رده‌های مدیریتی و حتی وزارت از خواسته‌ها و مطالبات به حق دلسوزان نظام و انقلاب و ایشان می‌باشند.

استفاده از نیرو‌های مستعد جوان تنها راه اصلی پیشرفت کشور است که دولت آینده می‌تواند با اعتماد به نسل جوان انقلابی در مسیر توسعه و تحول اساسی و حرکت به سمت پیشرفت کشور با روحیه جهادی و انقلابی حرکت نماید و حتی مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب جوانان را خطاب قرار داده اند و در تحقق گام دوم انقلاب جوانان را اساس و اصل قرار داده اند و در تحقق شعار امسال هم جوانان می‌توانند پیشرو باشند.

جوانان هر کشور به عنوان پتانسیل‌های عظیم و بسیار موثر در امر سازندگی و توسعه هستند و وقتی توسعه هر کشوری را مورد بررسی قرار می‌دهیم متوجه می‌شویم که با اعتماد به جوانان پله‌های ترقی را یکی پس از دیگری طی و به قله‌های پیشرفت صعود کرده اند که متاسفانه در کشورمان قشر جوان مورد کم توجهی قرار گرفته اند این در حالی است که جوانان مستعدد بسیاری در بخش‌های مختلف داریم که می‌توانند موثر باشند.

یکی از ضعف‌های دولت‌های یازدهم و دوازدهم آقای روحانی نبود اعتماد به جوانان بود و ترکیب کابینه در هر دوره از لحاظ سنی بسیار بالا و دولتی پیر بود و تنها در وزارتخانه و معاونت و رده‌های مدیریتی سازمان‌های دولتی به صورت محدود شاهد استفاده از نیرو‌های جوان بودیم که عملا پیربودن ترکیب دولت مانع چابکی هیئت دولت شد. 

مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب در سال گذشته بر نقش موثر جوانان در توسعه کشور تأکید خاص داشته اند که تاکیدات ایشان به جوانان نشان می‌دهد که جوانان از ابتدای انقلاب نقش همواره مؤثری در پیشرفت کشور داشتند و در آینده نیز، باید انقلاب را به‌پیش ببرند و این نقش آفرینی باید با حضور در کابینه و رده‌های مدیریتی نمود پیدا کند.

حقیقت این است که استفاده از نیروی مستعد جوان تنها راه اصلی پیشرفت کشور است و اگر مدیریت کشور را به جوانان متعهد و متخصص بسپاریم، قطع یقین ضرر نخواهیم کرد و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری «مهم‌ترین ظرفیت امیدبخش کشور، نیروی انسانی مستعد و کارآمد با زیربنای عمیق و اصیل ایمانی و دینی است» و به همین خاطر به جوانان اعتماد باید کرد.

رئیس جمهور منتخب که در سخنرانی‌ها و شعار‌های انتخاباتی خود بیان کرده اند: «استفاده از جوانان و نخبگان، رویکرد جدی دولت آینده ما خواهد بود» باید در عمل به این امر اقدام نماید که قطع یقین این اقدام ایشان موجب ایجاد یک روحیه و انرژی و چابکی در بدنه دولت آینده خواهد شد و حتی در انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا هم به عینه دیدیم که مردم به نیرو‌های جوانان پرشور و متخصص و کاردان اعتماد کرده و ترکیب اکثریت منتخبان در شهر‌های کشور جوان می‌باشند.

بیانات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب و توصیه‌های ایشان به جوانان به‌عنوان آینده‌سازان انقلاب در چند بخش قابل تقسیم‌بندی است؛ که از آن جمله می‌توان به حوزه‌های علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد اشاره کرد که در انتخابات امسال جوانان به عنوان رای دهننده و به عنوان انتخاب شوننده به نقش اساسی خود عمل کردنند و دولت جدید هم باید سخنان مقام معظم رهبری را فصل الخطاب قرار دهنند و به جوانان اعتماد کنند تا نتایج خوب آن را در دراز مدت در تمام ابعاد کشور مشاهده کنیم.

ختم کلام اینکه: «در بسیاری از کشور‌های اروپائی و حتی آسیائی شاهد فعالیت جوانان در رده‌ها و پست‌های کلیدی همچون وزارت، شهرداری، نمایندگی مجلس، نمایندگی پارلمان شهری و مشاور عالی و ... هستیم که باید در ایران هم این امر مورد توجه قرار گرفته که باید دولت منتخب و سایر دستگاه‌های خدمت رسان کشور به جوانان اعتماد کنند تا شاهد توسعه و پیشرفت روزافزون باشیم.»
 
عین اله حسین زاده نویسنده و روزنامه نگار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار